Itt jártunk 2018-ban – Athéntól – San Franciscoig

Elkészítettük az idei összefoglalónkat (a korábbiakat itt találjátok 2016, 2017) is, mi ezeken a helyeken jártunk 2018-ban.

Január közepén egy karácsonyra kapott utazással kezdtük az évet a svédországi Göteborgban, ahol a Volvo Múzeum mellett körbejártuk az egész várost. Megnéztük a Göteborgi Botanikus Kertet, jókat ettünk, ittunk és jártunk a méltán népszerű Universeum nevű tudományos központban is.

Január végén egy időben két helyen is jártunk, míg egyikünk római városnézésre repült Olaszországba,

- hirdetés -

másikunk Karintia családias síterepeit járta körbe

Februárban egy pár napos prágai városlátogatás következett, hogy ne csak a nyári hőségben és turistaáradatban lássuk a várost, és természetesen most sem okozott csalódást.

Márciusban újabb síelés következett, szintén Ausztriában, ám ezúttal Stájerországban jártunk. Murau megunhatatlan és a tavasz közeledtével is még hóbiztos pályákkal és remek hangulattal fogad.

A tavaszi athéni városlátogatásunk remek ötletnek bizonyult, elkerülve a hatalmas tömeget és a tikkasztó hőséget nyugodtan élvezhettük az ókori romok közötti bóklászást, a görög gasztronómiát és még a tengerpartra is leruccantunk.

- hirdetés -

Németországban mindig találni izgalmas célpontokat, idén Bajorország volt a célpont. Megnéztük végre saját szemünkkel is a világ leghíresebb kastélyát, a Neuschwanstein kastélyt , és a közeli Füssent, melyet leginkább a Neuschwanstein-kastély kapujaként ismernek. Találtunk is néhány kihagyhatatlan dolgot, amiért érdemes megnézni Füssent és környékét is. Majd Bajorország második legnagyobb városa Nürnberg következett, ami az óváros hangulatos macskaköves sétálóutcái és fagerendás házai mellett tartogat még látnivalót, hiszen a  náci spirituális központjaként is elhíresült város számos II. világháborúhoz kötődő látnivalót is tartogat.

Az év fénypontja kétségtelenül a háromhetes nyugati parti roadtrippünk volt. Los Angelesből egy kis Las Vegas-i kitérővel a világ egyik legszebb útjaként számon tartott Pacific Coast Highway-en felautóztunk egészen San Franciscóig.

Egy hétvégét töltöttünk Badenben a bécsi erdőn túli fürdővárosban, körbejártuk, felfedeztük csodálatos parkjait és megnéztük Európa legnagyobb szabadtéri fotókiállítását a La Gacilly-t, melyet 2017 óta minden év nyarán megrendeznek itt különféle tematikával, idén Afrika volt a középpontban.

Horvátország egy újabb szegletét fedeztük fel idén nyáron, Murter szigetét, ahol tényleg a pihenésé lehet a főszerep. A szebbnél szebb öblök mellett ellátogattunk a közeli Krka Nemzeti Park-ba is, ami A Plitvicei-tavak mellett Horvátország egyik legnépszerűbb és legnagyszerűbb látványossága.

- hirdetés -

Az adventi vásárok mindig jól megalapozzák az ünnepi hangulatot, ezért idén is szétnéztünk és 2018-ban Pozsonyban töltöttünk néhány napot, természetesen meglátogatva a főtéren felállított karácsonyi vásárt.

Köszönjük mindenkinek, aki bármilyen módon hozzájárult ezekhez a csodás utazásokhoz és élményekhez! Utazásokban gazdag 2019-et kívánunk mindenkinek!

Copyright © 2018 Világutazó. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.