Főoldal / Úticélok / Külföldön

Külföldön

Tologassuk kicsit a határainkat – Mesék a Mount Everest alaptáborába vezető ösvényről

Namche Bazaar után elhagytuk a klasszikus Everest alaptábor túraútvonalat és lekanyarodtunk a Gokyo-völgybe. Csendes ösvényeken sétáltunk, hagyományos serpa falvakon és 4 színben virágzó rododendron erdőkön keresztül, betértünk a buddhista kolostorokba, pásztorszállások hangulatos vendégházaiban aludtunk. 8. nap: A túra legszebb panorámája Tudom perverz alak vagyok, de ezek a koránkelések egyáltalán nem viseltek meg. Főleg, hogy korán megyünk alukálni, ha már fél10-ig …

Egy képeslapban ébredni – Mesék a Mount Everest alaptáborába vezető ösvényről

A Sagarmatha Nemzeti Parkban járunk, a serpák fővárosa és legnagyobb települése, Namche Bazaar és az első akklimatizációs túránk után tovább folytattuk utunkat, és az elképesztő táj mellett a jeti legendáját is megismerhettük. 4. nap: Khumbu isten Namchetől a csapatunk letért a klasszikus túraútvonalról, nem rákanyarodva a klasszikus Himalaya Highwayre, hanem a Gokyo-völgy felé indulva. A Namche feletti kis repülőtéren átsétálva, rhododendron …

Úton a serpák fővárosába, Namche Bazaarba – Mesék a Mount Everest alaptáborába vezető ösvényről

Nepál évszázadokig zárva tartotta kapuját az idegenek előtt, így keveset tudtunk az India és Tibet közé zárt hegyi királyságról. Ebben a csodálatos országban két civilizáció –  az indiai és a kínai, két vallás – a hinduizmus és a buddhizmus és két rassz – a kaukázusi és a mongoloid keveredik. Délen indiai, északon tibeti eredetű csoportok élnek, akiket Nepálban Bhotiának [„tibetinek”] …

Nürnberg sötét oldala – a náci Németország spirituális központja

Nürnberg az a város, ahol a sötét jelző nem a középkorhoz köthető, hanem a II. világháború egyik legkegyetlenebb részéhez. Nürnberg volt ugyanis a náci Németország spirituális központja. A város déli részén álló Dutzendteich városi park, és a közepén álló tó ma a kikapcsolódásról és a pihenésről szól. Azonban nem volt ez mindig így. Az 1930-as évek környékén, ez a közel …

Séta Nürnberg óvárosában

Ha valakit igazán érdekel a történelem, akkor az egyik leggazdagabb történelmi múlttal rendelkező német város, Nürnberg kihagyhatatlan. Ha egy igazi történelmi sétára vágytok akkor irány Nürnberg óvárosa, ami hangulatos macskaköves sétálóutcáival és újjáépített fagerendás házaival csábít a felfedezésre. Nürnberg mindig fontos szerepet játszott a történelemben, ezer évvel ezelőtt csakúgy, mint a múlt században. Remek elhelyezkedése miatt fontos csomópont volt a német-római …

Velence szigetei – Murano, Burano, Torcello

Velence kétségtelenül a világ egyik legkülönlegesebb városa, amit egyszer az életben legalább látni kell. Azonban a 118 szigetet magában foglaló velencei lagúnában van még jó néhány sziget amire érdemes időt szakítani. Murano Az üveggyártásáról híres Murano a legnépszerűbb velencei sziget a turisták körében. A velencei utazás nem lenne teljes anélkül, hogy vaporettóra szállva át ne ugorjunk Muranoba. Murano öt szigetre épült, és körülbelül …

San Juan de Gaztelugatxe – Baszkföld legmesésebb látnivalója

Az észak-spanyol régió, Baszkföld egyik leghíresebb látképe a sziklán álló kápolna, San Juan de Gaztelugatxe a legtöbbet fotózott tengerparti látványosság. Nem csoda. A Vizcayai-öbölben fekvő, az Atlanti-óceán vad hullámai által ostromolt kicsiny sziget, és a hozzávezető boltíves kőhíd hangulata semmihez sem hasonlítható. Egy olyan hely, amit mindenkinek látnia kell! A Vizcayai-öböl partjainál, Bakio és Bermeo városai közötti partszakaszon fekvő sziget …

Villámlátogatás a falfestmények fővárosába, a malajziai George Townba

Szingapúri tartózkodásunk alatt ugrottunk át Malajziába, a Penang szigetén lévő George Town városba. A repülőút mindössze másfél óra volt, így azt gondoltunk jó kis egynapos kirándulásnak nézünk elébe a művészi graffitik fellegvárába. Idegen helyre utazva szeretünk felkészülni és tervvel érkezni, hogy mit fogunk megnézni, hogy fogunk közlekedni stb. Na, Penang az, ahol a reptéren kidobhatod a tervedet. A kis repterük …

Neuschwanstein kastély – hasznos tudnivalók utazás előtt

A Neuschwanstein kastély Európa, sőt talán a világ leghíresebb kastélya. Az osztrák-német határ közelében Bajorország hegyei között fekvő kastély, Walt Disney-t inspirálva tényleg a mesevilág részévé vált. Összeszedtük a legfontosabb információkat, amiket feltétlenül tudnod kell a kastély látogatásához. A világhírű Neuschwanstein kastély mellett megnézheted a Hohenschwangau kastélyt is, ahol II. Lajos gyermekkora nagy részét töltötte, és az Alpsee mellett fekvő, …

5 gyönyörű strand Lisszabon közelében, ha meguntuk a városnézést

Ha valaki nyáron érkezik a portugál fővárosba, és szeretné egy kicsit kibővíteni egyéb programokkal is a városnézést, annak nem kell sokat gondolkodnia. Lisszabon közvetlen közelében elképsztően gyönyörű strandokat és partszakaszokat találunk, melyek közül viszonylag sok még kevésbé felfedezett, vagy kívül esik a turisták által preferált helyeken. Ha valaki nem riad vissza az Atlanti-óceán frissítő vízhőmérsékletétől és már elege van a …