Főoldal / Úticélok / Külföldön / Itt jártunk 2017-ben – a Plitvicei-tavaktól Thaiföldig

Itt jártunk 2017-ben – a Plitvicei-tavaktól Thaiföldig

Az idei évet egyik kedvenc helyünkön Szlovéniában kezdtük, ahova évről-évre visszajárunk, idén a magyar-szlovén határ közelében találtunk jó pár érdekes programot/látnivalót, Velenjében pedig kipróbálhattuk az egykori szénbányászok életét.

Idén télen most már tényleg elkezdtük a síelést, és az osztrák Murau régió-ban, Kreischberg lejtőin a csúszások mellett a hütték melegét is élveztük.

Március közepén az akkor még nyugodt katalán fővárost, Barcelonát fedeztük fel. Gaudí nyomában sorrá jártuk a legikonikusabb épületeket és élveztük a mindig nyüzsgő város tavaszi hangulatát.

Ez idő alatt egy kontinenssel arrébb egy csodás thaiföldi körutazáson vettünk részt a Dertour Luxury jóvoltából, ahol Bangkok után Chiang Mai legendás templomai és rizsföldjei között bicikliztünk és ismerkedtünk a thai konyhai ízeivel. Az utazás második felében pedig a Andamán-tenger türkizkék partjainak nyaralóparadicsomait vettük célba Krabin és Koh Lantán.

Ezt követően egy fiús meglepetésutazás keretében végigjártuk a II. Világháború egyik meghatározó mozzanatának a D-napnak, vagyis a partraszállásnak a legfontosabb helyszíneit Omaha Beach-től Rouenig és megnéztük a világ egyetlen látogatható rakétahordozó atom-tengeralattjáróját, Le Redoutable-t Cherbourgban.

Tavaszi szigetszökkenés

Áprilisban az egyik úti célunk Mallorca volt, amiről mindenkinek leginkább a tengerparti nyaralások jutnak eszébe, azonban tavasszal vagy késő ősszel a szezon kezdetet előtt vagy után megismerhetjük Mallorca igazi arcát. A néhány napos utazásunk a sziget nyugati oldalán végigfutó Serra de Tramuntana hegységre koncentrált, ahol eldugott hegyi falvak váltják egymást.

Április végén 2 teljes napot töltöttünk a Plitvicei-tavak Nemzeti Park-ban, ahol tavaszi pompájában tekinthettük meg a világörökség részét képező tórendszer lenyűgöző szépségét.

Május elején ismét egy szigetet vettünk célba, méghozzá Németország legnagyobb északi-tengeri szigetét Sylt-öt. A hosszú hófehér homokos tengerpart, a világítótornyok, strandkosarak és mesebeli házikók egy igazi Északi-tengeri nyaralás legfontosabb kellékei.

Mindeközben a szomszédos Burgenlandba is ellátogattunk. Ausztria napos oldalán e-bike túra, kenu túra, lovagi vacsora és még számos egyéb izgalmas program várt ránk.

Spanyolország két arca

Dél-Spanyolország, azon belül is Andalúzia évek óta visszacsábít, akit egyszer beszippant az andalúz világ nehezen szabadul a mór építészet remekeitől, a fehér falvak hangulatos utcáitól és a folytonos napsütéstől.

Észak-Spanyolország kevéssé felkapott úti cél, de bebizonyosodott, hogy kitűnő választás mindazoknak, akik szeretik a tengerpart/hegy kombinációt. Bilbaóból indulva nem csak Baszkföldet, de a mesésen zöldellő Asztúria tartományt is felfedeztük.

Szeptember elején a világ egyik legszebb hegyével, a Matterhorrnal randevúztunk. A svájci mesefaluból, Zermattból indulva minden nap egy másik szemszögből ismerkedtünk meg a Toblerone csokikról jól ismert hegycsúccsal.

Végül idén november legvégén Triesztben jártunk, ahol az elsők között járhattuk be az MSC legújabb óceánjáróját az MSC Seaside-ot.

Copyright © 2017 Világutazó. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.