Főoldal / Úticélok / Külföldön / Hong Islands – Long-tail boat túra a thaiföldi édenbe
hong_island_kirandulas_14

Hong Islands – Long-tail boat túra a thaiföldi édenbe

Hong Islands egy szigetcsoport 45 percnyi hajóútra Krabitól. Könnyebben megközelíthető, mint a Phi Phi szigetek, és a meglehetősen népszerű és zsúfolt “sztárszigettel” ellentétben, itt biztos találunk az egytucatnyi sziget közül egy csendes és nyugodt részt, ahol élvezhetjük a szikrázó napsütést és az édeni kék vizet.

dertour_hungaria_banner

A közel 5 órás program Krabiból indult, ahol egy Long-tail boat várt ránk. A long-tail boat, vagy ahogyan a helyiek hívják Ruea Hang Yao, tulajdonképpen egy könnyű és hosszan elnyújtott kenu, melynek meghajtásáról többnyire egy kiszuperált autómotor gondoskodik. A hajócsavar a kardántengely végén kap helyet, így innen kapta a nevét a hajó (long tail – hosszú farok).

hong_island_kirandulas_03

Ezzel a Délkelet-Ázsiában igen népszerű vízi közlekedési eszközzel 45 perc alatt értük el a szigeteket, de speed-boattal 20 perc alatt is megtehető a táv. A több mint egytucatnyi sziget teljesen lakatlan, csak turisták látogatják, és bár ott jártunkkor nem volt nagy zsúfoltság, azért akadtak kisebb partok, ahol bizony sokan voltunk. Persze ez nem vont le semmit a hely szépségéből, hiszen gyönyörű kis partszakaszokat láttunk.

Az első sziget, ahol kikötöttünk a Koh Phak Bia volt, ahol csak egy elég kicsi homokos partszakasz található, de ettől függetlenül remekül eltöltöttük az ide szánt egy óránkat. Persze amikor gyönyörű a táj és kellemesen meleg a víz, akkor rohan az idő, így hirtelen azon kaptuk magunkat, hogy már száguldunk is a következő felfedezésre váró sziget felé. Útközben egy-két medúzás rémtörténet (ismerősöm ismerősének ismerősével történt…) belefért, de hamar odaértünk abba a meseszép öbölbe, a Koh Lao Lading szigetén, amit bármelyik thaiföldi képeslapra ráfesthettek volna.

Nézzétek meg a Hong Islands túráról készült videónkat!

Persze egyből a vízbe vetettük magunkat, amit akár órákon át is kibírtunk volna. Természetesen órákat nem tölthettünk a parányi szigeten, aminek leginkább csak ez a kis öböl része látogatható. Egy ösvényen ugyan átsétálhatunk még a sziget déli részére, de a legszebb látvány kétség kívül itt, az öbölben fogad minket. A vízben hűsölés és egy kis napozás után visszaszálltunk a long-tail boat-ba, ahol egy igazán étvágygerjesztő ananász tál várt minket. 5 fős személyzet kísért egyébként minket az egész túra során, és a behűtött vizektől az üdítőkön át, a frissítő kendőkig mindennel el voltunk látva. Mielőtt azt hinnétek, hogy ez valami VIP szolgáltatás, elárulom, hogy ez mindenkinek jár, aki erre a túrára befizet. A DerTour Hungáriánál ugyanis bárki befizethet egy ilyen kirándulásra és ugyan ezeket a szolgáltatásokat élvezheti.

hong_island_kirandulas_14

Ezt már olvastad?
Thaiföldi kalandozások - Chiang Mai színei és ízei

Valószínűleg ez volt a legfinomabb ananász, amit életemben ettem; az az igazi édes és lédús, amit egyszerűen nem lehet abbahagyni. Így érkeztünk meg kirándulásunk utolsó szigetére, a túra nevét is viselő fő szigetre, Hong Island-re. Kb. 50 méterre a parttól kötött ki a hajónk, ahonnan egy pontonhídon keresztül sétálhattunk be a szigetre. A fehérhomokos part, a türkizkék tenger, és az abból kimagasodó sziklák látványa, a hófehér 4 árbócos luxusvitorlás, mind-mind hozzájárult ahhoz, hogy tényleg a paradicsomban érezhessük magunkat. Hong Island a legnagyobb sziget a szigetcsoportból, így itt találjuk a legtöbb strandot is. A lakatlan szigeten a turistákon kívül csak madarakat és fehérarcú bóbitásgibbonokat találunk, ha szemfülesek vagyunk és besétálunk a sziget belseje felé. Ha ott egy gyönyörű öbölre bukkanunk, ne lepődjünk meg. Ez a sziget névadójaként is szolgáló lagúna, a sziget északi feléről egy szűk sziklarésen hajóval is megközelíthető, és kiválóan alkalmas a csendes és nyugodt napfürdőzésre éppúgy, mint kajakozásra, vagy éppen búvárkodásra.

hong_island_kirandulas_07

hong_island_kirandulas_01

Nem maradt más hátra, mint hogy elbúcsúzzunk Hong Islandtől és a többi szigettől, és visszatérjünk Krabiba. Pont azon gondolkoztam, hogy lassan ehetnénk valamit, mert az ananász nagyon finom volt ugyan, de nem annyira laktató. Ekkor osztotta ki túravezetőnk a tányérokat és az evőeszközöket, majd mindenkinek tálalta a meleg rizst és az édes-savanyú csirkét, ami megkoronázta ezt a csodás, majd 5 órás Hong Island túránkat. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy egyszer látogasson el a Hong Islands-re is ha erre jár, garantáltan egy életre szóló élményben lesz része.

Copyright © 2017 Világutazó  Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.