Főoldal / Képekben / Világgá mentünk Magyarországon – a Kéktúra

Világgá mentünk Magyarországon – a Kéktúra

Budapesttől nem messze, Nagykovácsiban, az erdő szélén áll a Muflon Itató. Már a bejáratnál szemet szúrt, ami később a pult alól is előkerült: a kéktúra bélyegző. Szó szót követett és két málnaszörpöt, s így tessékeltük beljebb magunkat a hangulatba, mert tetszett nekünk ez az Itató. Bár nem túrázni indultunk, egyszer csak előkerült egy füzet, az egyik kedves barátom talán még lehelt is egyet, és nyomott. Rá a pecsétet a papírra, majd jó pár kilométer múlva ismét. Aznap este tudtam, hogy nekem is kell egy ilyen, és az Országos Kéktúra pecsételő füzete már hétfőn a markomban volt. (A Magyar Természetjárók Szövetségének irodájában bárki könnyedén megvásárolhatja.)
Pár héttel később egy igen csípős, hideg októberi reggelen megérkeztünk: Dorogra!
Leszálltunk a vonatról, és azonnal mentünk nyomni. Nem kellett nagyon keresni, ott lógott a pecsét a szemünk előtt az állomás falán, csak úgy egy zsinóron, betintázva. Miközben teljesítettük a 12. sz. túrát a Pilis-hegységben, begyűjtöttünk még kettőt, Klastrompusztán a fogadóban és Piliscsabán az állomáson. A nap végére elkészült a füzetünkben az első egyoldalas mű: a megtett távunk 18,6 km volt, szint +504/-402, menetidő hmmm, nem emlékszem már.
Azóta többször mentünk világgá, nemcsak repülővel, hanem a MÁV-val, és a VOLÁN-nal is. Van egy sajátos hangulata idegennek lenni itthon, kilépni Budapestről és ismeretlenül keresni a helyi vasútállomást, a kocsmát vagy a boltot. A biztos hármas, ahol örül a füzet, mert hamarosan lesz pecsét, kérdez és máris ismerkedik a túrázó, majd vastagon szeletelve érkezik a rég elfeledett párizsi és a zacskós kakaó. Mi sosem sietünk, ugyanis nem a teljesítményre ugrunk, hanem az élményekre, a környezetpszichológiára, és mindezek dokumentálására. Egy magyar falu, egy szántó, egy legelő, az erdő, a domb, tetején a vár, utána egy szőlős, fölötte a vulkanikus sziklás, madárcsicsergés ezerrel, és a betyár színek: miközben körülöttünk senki sincsen! Ezzel szemben még mindig értetlenül állok, bár inkább nem reklamálok, mert eddig én is többet jártam az Alpok útvonalait mint a magyar KÉK-et. De ez megéri!
Megannyi internetes oldal, legfőképp a www.kektura.hu, fórum, és közösségi médiás csoport tud segíteni tapasztalatokkal, szállásjavaslatokkal és a közlekedési útvonalak, járatok, menetrendek legoptimálisabb összehangolásában is sok a szakértő. Nincs két egyforma túraszakasz, csak a becsatlakozó népszerűbb kiránduló helyek váltakozva a totális elvonulással – gyönyörű tájakon át vezető, a hétköznapokból gyorsan kirobbantó, és a lelket megnyugtató ösvényeken.
Az Országos Kéktúra teljesítése határidőhöz nem kötött, az egyes szakaszok bejárásának az iránya is szabadon választható. A lényeg, hogy gyűjtsd az igazoló pecséteket és a legvégén megkapod: A KITŰZŐT. Az elmúlt ősz és tavasz folyamán közel 150 kilométert tettünk meg, és nem borzadunk el a gondolattól, hogy alig kevesebb mint 1000 kilométer még mindig hátra van 😀 De szerintünk…végül is, ráérünk.
Kektura_Magyarorszag_01
Kektura_Magyarorszag_18
Kektura_Magyarorszag_19
Kektura_Magyarorszag_20
Copyright © 2016  Papp Dóra. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll,  írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.