Főoldal / Képekben / Hátizsákkal Izland körül – stoppal, sátorral a vulkánok szigetén
Izland_stop_sator_19

Hátizsákkal Izland körül – stoppal, sátorral a vulkánok szigetén

Izland Európa egyik legkülönlegesebb országa, ugyanakkor a legdrágább is. Nem kell azonban egyből lemondani róla, amikor meglátjuk a szállás és autóbérlés árakat. Ha van elég merszünk elhagyni a komfortzónánkat, olcsóbban meg lehet úszni a vártnál, főleg, ha már rendelkezünk a nomád utazáshoz szükséges felszereléssel. A világ legbiztonságosabb országában gyerekjáték a stoppolás még az egyedül utazó nők számára is. A kempingek és termálfürdők olcsók, a vadkempingezés a nemzeti parkokon és farmokon kívül mindenhol megengedett.

Június-­júliusban egész éjszakás naplementében gyönyörködhetünk, augusztus végétől pedig éjjelente megjelenik a sarki fény az égbolton. A viszontagságos időjárásra nem árt alaposan ­ víz­- és szélálló felszereléssel ­ felkészülni, de a leírhatatlan szépségű tájak, káprázatos csillagfürtligetek, gőzölgő lávamezőkkel, természetes hőforrásokkal és egyéb vulkáni aktivitásokkal tarkított túraútvonalak kárpótolnak mindenért. A szigetet megkerülő két hónapos utazásunk különleges kaland volt: közel 3 hétig párban utaztunk, de szerettük volna kipróbálni a szóló utazást, a természetbe való, magányos elvonulást is, ezért úgy szerveztük az utat, hogy mindkettőnknek kijusson ebből az élményből. Utunk során számtalanszor eláztunk, napokat töltöttünk a sátorban az eső miatt. Volt részünk káprázatos napsütésben, ijesztő szélviharokban, fürödtünk természetes hőforrásokban, meleg vizű patakokban, az 50­-100m magas vízeséseket nem is számoltuk már. Elképedtünk a tájat több tíz kilométer hosszan beterítő fekete lávaformációktól, rajongtunk a hatalmas, puha, zsenge mohamezőkért, sátraztunk jéghegyek mellett, láttunk fokát, rénszarvast, és megbabonázott a felfoghatatlan északi fény jelensége. Életünk legszebb utazása volt.

Az izlandi stoppos körútról bővebben a Wanderlust weboldalán vagy Facebook-oldalán olvashattok.

Izlandon rengeteg a hátizsákos és stoppos, mivel annyira drága ország, hogy sokan így próbálják lefaragni a költségeiket

Izland_stop_sator_09

Izland_stop_sator_01

A kempingek viszonylag olcsók, és bizonyos helyeken megengedett a vadkempingezés (ezeket érdemes előre kinyomozni). Ha van egy jó sátrad, és ki tudsz lépni a komfortzónádból, imádni fogod!

Izland_stop_sator_10

Izland_stop_sator_12

Izland_stop_sator_11

Sátrazni nem csak a költséghatékonyság miatt jó. Szabadságot és mobilitást nyújt, és hatványozza a kalandfaktort!

DCIM101GOPRO

Izland_stop_sator_16

Izland_stop_sator_15

Izlandon számtalan teljesen ingyenes, természetes hőforrás található.

Izland_stop_sator_04

Izland_stop_sator_05

Izland_stop_sator_06

Izland_stop_sator_14

Elképesztően látványos és változatos természeti tájak várják a túrázókat. Ha lemerészkedsz a betonról, magad mögött hagyhatod a turista hadakat is.

Izland_stop_sator_13

Izland_stop_sator_07

Izland_stop_sator_20

Izland_stop_sator_19

Izland_stop_sator_18

Sok vízesés közvetlen közelében találunk kempinget is.

Izland_stop_sator_02

Izland_stop_sator_03

Izland_stop_sator_08

Copyright © 2016. www. wanderlust.hu. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.