Miami egy nő/ anya/ építész/ jógaoktató szemével

Egy régi álmom vált valóra: Floridában töltöttem a telet. A napsütést, a mesés vidéket, a felhőkarcolókat, a mosolygós arcokat, az óceán zúgását, a nyugalmat, a vérvörös naplementéket, az együtt töltött pillanatokat hazavisszük magunkkal, és egy életre meghatározó élménnyé válnak. Csodás 10 hetet töltöttünk a családdal – 3 gyerekkel – Floridában.

- hirdetés -

Túl tágas és izgalmas hely a világ ahhoz, hogy egyetlen helyen otthon legyünk benne, ha ugyan mi vagyunk otthon valahol, s nem az otthon van bennünk, amit kicsomagolunk hol itt, hol ott, többé vagy kevésbé”

Party Nagy Lajos

Pár éve egy rövidebb utazás során beleszerettünk a napsütötte Miamiba, az óceánpartba, a kedves, nyitott emberekbe, és visszavágytunk. Álmodoztunk róla, hogy hosszabb időre visszatérünk a gyerekekkel, és bebarangoljuk a környéket.

Miamiban októbertől júniusig barátságos az időjárás, a nyár nagyon csapadékos és meleg, hurrikánokkal tarkított. Mi a februárt és a márciust töltöttük Floridában, néhány esős nap kivételével ragyogó napsütéses időnk volt, 22-30 fokkal, az óceán vize 23-25 fokos volt, tökéletes az úszásra.

- hirdetés -

Miami az USA egyik legdinamikusabban fejlődő nagyvárosa 400 ezer lakossal, nyüzsgő belvárossal, gyönyörű tiszta családbarát kertvárosi részekkel, és persze az elmaradhatatlan koszos, lepusztult raktár negyedekkel.

Hosszú hónapokig terveztünk az utazást, találtunk egy megfizethető házikót Miami mellett Surfside-on, ahol csend és nyugalom uralkodik, 5 perc séta az óceán, 45 perc kerékpárral a belváros. Néhány utca csatorna parton köt ki, ahol séta közben a naplementéket, napfelkeltéket csodáltuk meg újra meg újra, meg nem szűnő lelkesedéssel.

Minden reggel az óceánnál kezdtem a napot, futottam, jógáztam és magamba szívtam a napfelkelte energiáját. A parton végig – sok települést összekötve – futó ösvényt alakítottak ki. Reggel 7 óra körül megtelik a néhol homokos, néhol térkővel kiépített kanyargós út sétáló, futó emberekkel, akik mindenféle felhajtás, menő futóruha nélkül, laza pólóban és rövidnadrágban indítják sportolással a napjukat.

- hirdetés -

Miami Beachen és a szomszédos településeken több 10 kilométer hosszan húzódik végig a mesés homokos tengerpart, melyeken ingyenes a strandolás. Egyes részeken rengeteg a napernyő, de mi mindig találtunk olyan helyet, ahol alig volt pár ember, és a nyüzsgés helyett csak az óceán hullámait hallottuk. Gyerekeim nagy örömére sokféle élőlényt láttunk parton, a kristálytiszta vízben. A parti őrségtől megtudtuk, hogy ezektől a csodaszép medúzáktól azonban óvakodnunk kell.

Be akartuk barangolni a környék látnivalóit, strandjait, tehát valamilyen utazási lehetőséget kellett találnunk. A taxi nagyon drága, az ubert használja mindenki. Ötünknek a leggazdaságosabb megoldás az autóbérlés volt. Kinéztük, melyik kölcsönző a legolcsóbb, és minden héten 2-3 napra autót béreltünk, ilyenkor utaztunk távolabbi helyekre. Bejártuk a környék homokos partjait, kipróbáltuk az örökké nyüzsgő Miami Beach-et, amit a színes vízi mentő tornyok tesznek különlegessé, élveztük a nyugalmas, gyerekbarát Surfside-ot, az újonnan épült Sunny Isles Beach-et, a Dania Beach-et a hangulatos mólójával, és a Crandon Park strandját a világító torony árnyékában.

Természetesen a helyi konyhára is kíváncsiak voltunk, millió étterem közül lehet válogatni. A mi kedvencünk egy ír kocsma lett. A kamasz nagylányom a filmekben látott amerikai gyorsétteremekre volt kíváncsi, de a bagel­-t és az Acai Bowl-t is megkóstoltuk. Hamburgerből természetesen végtelen a kínálat, én a vega variációkat próbáltam ki, abból is akad bőven. A két óvodás gyerkőcünk jóvoltából rengeteg fagyizót kutattunk fel, ahol óriási “amerikai” adagokat mértek, a kedvencünk a pekándió és a mézesfüge ízesítésű fagyi lett.

Miamiban nagy divat a Food Truck fesztivál. Ilyenkor a hatalmas óceán parti parkolók megtelnek színes teherautókkal, ugrálóvárakkal, és emberekkel, akik hétköznap esténként is buliznak. A hagyományos cukros, zsíros amerikai ételek mellett mindenféle nemzet specialitásai közül is válogathatunk.

South Beach-en hatalmas nyüzsgő éjszakai élet fogadja a turistákat, és itt található a világ legnagyobb Art deco – negyede, ahol minden épület egy külön műalkotás. Az Ocean Drive-on hajnalban végigsétálva, amikor talán a legkisebb a tömeg, az “építész énem” is feltöltődött. Következő cikkemben szeretném bemutatni azokat az épületeket, városnegyedeket , amelyeket felfedeztünk és lefotóztam  barangolásaink során: a csillogó Design District-et, a színes festett falakkal újjávarázsolt ipari jellegű Wynwoodot, a belváros hatalmas felhőkarcolóit, a romantikus Cauley Square-t.

Végtelen a vásárlási lehetőség a Lincoln Road környékén, szerettünk itt “csak úgy”  nézelődni a nagylányommal. Az üzletek közül a legnagyobb élményt egy parfüméria, vagyis egy parfümökkel teli “ékszerdoboz” jelentette, melyre Wynwoodban találtam rá. Egy illatimádó barátnőm kérte, hogy menjek el oda, és nem bántam meg. Az üzletbe belépve a “belsőépítész énem” lelkesedett, hiszen a bútorok, a színek, a fények csodás kompozíciót alkottak. A stílusos öltözetű, mély hangú tulajdonosnak pedig a “női énem” örült, hiszen hozzáértően, lelkesen mesélt az illatok történetéről, és ajánlott igazi kuriózumokat.

- hirdetés -

Miamit nem csak gyalog, autóval és biciklivel jártuk be, hanem a hajózást is kipróbáltuk. A hajók Bayside-ról indulnak, amely egy nyüzsgő, éttermekkel és üzletekkel teli öbölpart. Innen lehet csoportos vagy egyéni hajóutakra indulni, napfelkeltét nézni. A hajós kirándulást nem szabad kihagyni, csodaszép látképek tárulnak elénk, és ha jó időpontban megyünk mindezt naplementében élvezhetjük.

Az óvodás gyermekeinkkel is rengeteg program közül válogathattunk. Kisfiamnak az otthon nem látható amerikai autók felfedezése is hatalmas élményt jelentett, a kislányom pedig  akkor lelkesedett be igazán, amikor a parkokban sétálva mosómedvék, mókusok, leguánok vettek körül bennünket. Megnéztük a Children’s Museum-ot, a Frost Museum of Science-t, és hajóztunk az aligátor farmon. De az is felejthetetlen élmény marad, amikor kiültünk az óceán partra együtt naplementét nézni. Ha tehát gyerekekkel utazunk Miamiba, akkor is rengeteg izgalmas élményben lehet részünk.

Csodás élményekkel lettünk gazdagabbak, amelyek feltöltöttek bennünket és új lendületet adtak a szürke hétköznapok folytatásához. Hamarosan jönnek az utazási tippek, gyakorlati tanácsok azoknak, akik Floridába készülnek.
Fogadjátok szeretettel két fotóválogatásomat videó formájában itt és itt.

Copyright © 2019 Tarján Andrea. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll,  írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.