Főoldal / Úticélok / Külföldön / Esküvő a paradicsomban – Bora Bora álomszigetén Francia Polinézián

Esküvő a paradicsomban – Bora Bora álomszigetén Francia Polinézián

Bora Bora. Ennek a szónak a hallatán sokaknak egyből a fehér homokos, pálmafákkal ölelt, türkizkék óceán és a vízre épített bungalók jutnak eszébe. Nem hiába. Minden olyan, mint a képeslapokon, varázslatos az egész sziget, mint amikor egy álom megelevenedik.

Miért éppen Bora Borán tartottuk az esküvőnket?

Feleségemmel gyerekkori álmunk volt, hogy egyszer ide eljussunk. Mindketten láttunk rengeteg úti filmet/természetfilmet Francia-Polinéziáról és annyira magával ragadott ez a vidék, a táj és az emberek, hogy eldöntöttük még nagyon fiatalon, hogy ha minden kötél szakad, ide akkor is biztosan elutazunk. Természetesen ekkor még nem ismertük egymást a feleségemmel. Már megismerkedésünk pillanatában kiderült, hogy nagyon szeretünk utazni, majd rövid idő alatt fény derült, hogy az akkor még barátnőm nagy álma, hogy Bora Borán legyen a nászútja. Szerencsére az élet mindent úgy rendezett, hogy itt mondhattuk ki az igen-t is. Na de hadd meséljek, milyen is volt ez a 9 nap ebben a csodálatos környezetben.

Május közepén indultunk Budapestről varsói átszállással, majd 13 óra repülés után megérkeztünk Los Angelesbe. Innen még 8 óra az út Tahitire, de egyben nagyon fárasztónak gondoltuk az utat,  így 3 éjszakát Los Angelesben töltöttünk akklimatizálódással. Éjfélkor indultunk Tahitire, ahol még -3 órás időeltolódás volt  Los Angeleshez képest, ahol már eleve -9 órás volt az eltérés az itthoni időzónához képest. Nyolc órával később, ahogy kiszálltunk a gépből  meleg, sós, párás levegő csapott meg minket, pedig még csak reggel fél 6 volt. A repülőtéren helyi polinéz táncosok, és ukulelés zenészek üdvözöltek minket. Tahitiről már kis propelleres gépen repültünk tovább Bora Borára (Tahiti – Bora Bora- Moorea útvonalra szóló multi – islands jegyünkkel, amit a Air Tahiti légitársaságnál vettünk). Ezeket a járatokat úgy kell elképzelni mintha egy buszjárat lenne, megérkezik a gép, leszállnak az utasok, akik fent maradnak a gépen repülnek tovább egy másik szigetre. Leszálláskor már motorcsónakkal vártak és kb. 10 perc alatt meg is érkeztünk a Bora Bora Pearl Beach Hotel Resort & Spa-ba (további szállások), ahol frissen facsart mangó frissítővel és hűsítő törlőkendővel fogadtak bennünket.

Korán érkeztünk, így a szobát nem foglalhattuk el, de már a parton sétálva sem hittünk a saját szemünknek, hogy létezik ennyire megnyugtató és lenyűgöző hely a világon. A recepción megemlítették, hogy nagyon nagy szerencsénk van, ugyanis pont aznap kezdett jó idő lenni amikor érkeztünk, és az előző 10 napban folyamatosan esett az eső. Trópusi, párás meleg van egész évben, évszakokhoz köthető jelentős időjárási ingadozások nincsenek. Azért két alapvető évszakot meg lehet különböztetni. Novembertől márciusig, áprilisig forróbb és nedvesebb az időjárás, nappal 30-32 fok körüli a hőmérséklet, éjszaka 21 fok körüli. A levegő páratartalma ilyenkor 80% körüli. Ebben az időben nagyobb esőzések előfordulnak. Áprilistól, májustól októberig viszont hűvösebb, szárazabb a klíma, főleg a száraz délkeleti passzátszelek miatt. Nappal 27-28 fok körüli a hőmérséklet, éjszaka 22-24 fok. Kevés ilyen napos hely  van a világon.

Tervezd meg nálunk akár álomnászutad. A Világutazó utazásszervező oldalán minden adott, hogy összeállíts egy tökéletes utazást.

Esküvő Bora Borán

Bár vannak kifejezetten ilyen utakra szakosodott cégek, akár magánszervezésben is megoldható a esküvő leszervezése. Szinte minden szálloda kínál különböző esküvő csomagokat a szimbolikustól a hivatalosig, az amerikaitól a polinézig, akár különböző extrákkal is. Érdemes idejében elkezdeni a szervezést, mert Early Bird akciók keretében kedvezményeket is kaphatunk. Mi októberben kezdtük el  a májusi esküvőt szervezni, szóval érdemes minimum fél évvel korábban szervezni.

A délelőttöt egy páros masszázzsal kezdtük, ami az esküvői csomag része volt. Már a séta közben is ámulatba ejtett minket az egész szálloda területe, égig érő pálmafák, trópusi virágok, hangulatos kerti bungalók. Dél körül szóltak, hogy kész a szoba, bekísértek és csak némán álltunk és nem tudtuk felfogni, hogy itt vagyunk. A 47-es vízbungaló volt a miénk, minden tömör fából és bambuszból készült. A hatalmas franciaágyról a leírhatatlan színekben pompázó Csendes-óceán, a lagúna és szemben az Ote Manu hegy látványa tárult elénk. Ebben a pillanatban kezdtük el igazából felfogni, hogy itt vagyunk és sikerült a gyerekkori álmunkat megvalósítani. Saját teraszunk volt napágyakkal, kinti zuhanyzóval, ahonnan pár lépcsőfok és máris a kristálytiszta derékig érő óceánban lehetett mártózni.

Másnap, az esküvő napján, kora délelőtt élő virágból készítettük el az ünnepi “ékszereket” magunknak, fej és nyakdíszt készítettünk. Dél körül meghozták a virágcsokrot és 3 óra előtt már jöttek értem, hogy elkísérjenek a ceremónia helyszínére. A ceremónia közvetlenül a tengerparton zajlott, pálmalevelekkel és virágszirmokkal körül ölelve a fehér homokban. Izgatottan álltam és vártam, nem sokkal később megérintette valaki a jobb vállam és hátrafordulva megpillantottam a gyönyörű szép kedves menyasszonyomat/feleségemet.

Az esküvői csomag tartalmazott még a masszázson kívül egy igazi fekete gyöngyöt, mangó tortát, pezsgőt és egy oklevelet. Nagyon megható volt az egész, mint egy romantikus filmben. Sajnos az esküvő után már csak két napunk maradt Bora Borán, próbáltunk minden időt kiélvezni, napozgattunk, kajakoztunk, búvárkodtunk és nagyon finomakat ettük.

Szomorúak voltunk, hogy el kell hagynunk a szigetet, de enyhítette ezt az érzést, hogy Mooreán egy másik hasonlóan csodálatos szigeten folytatjuk a nászutunkat. Moorea már aktív kikapcsolódás szempontjából felkapottabb sziget. Jóval nagyobb, mint Bora Bora, sűrű esőerdők, hatalmas hegyek, és gazdag tengeri élővilág jellemzi főleg.

Aktív kikapcsolódás Mooreán

Moorea szigetén az Intercontinental Moorea Resort&Spa hotelben (további szállások) szálltunk meg 3 éjszakára. Az itteni időeltöltésünk főleg az aktív kikapcsolódásról szólt. Részt vettünk egy szigettúrán, ahol ellátogattunk abba az öbölbe, ahol Cook kapitány a szigetek felfedezője elsőként kikötött. A tropical gardenben megnéztük hol terem a vanília, majd az ananász ültetvény felé vettük az irányt és megkóstoltuk a helyben készült ananász és mangó rumos röviditalokat.

Számunkra az egyik legmeghatározóbb élmény mégis a fekete uszonyú szirti cápákkal és rájákkal való úszás volt. A hoteltől nem messze van egy rész, ahol szabadon lehet ezekkel a csodálatos élőlénnyekkel úszkálni. Legalább 15-20 cápa és 4-5 rája úszkált közöttünk, a rájákat a túravezető haldarabkával etette és simogatni is lehetett, nagyon élveztük alig akartunk visszamászni a motorcsónakba. Ez tényleg egy életre szóló élmény volt.

Este a hotelben bemutatták a helyi főzési hagyományokat: a földbe vájnak egy üreget melyben forró kövekre fektetik a halakat, húsokat, gyümölcsöket, zöldségeket, lefedik pálma és banánlevéllel, majd kb. 5-6 órán át a hőben tartva készülnek el az ételek. Bár sok alapanyagot nem ismertünk, mindent megkóstoltunk, és ízlettek is az ételek. A vacsora egy tradicionális polinéz est része volt, az óceán parton helyi zenészek és táncosok mutatták be a sziget kultúráját, nagyon látványos és hangulatos volt az egész este.

Utazásunk utolsó állomása Tahiti volt, ahova helyi kompjárattal (Aremiti Ferry) mentünk át. A szigetet már sajnos nem volt időnk felfedezni, pedig rengeteg látnivalóval büszkélkedik a többihez hasonlóan. Egy közeli bevásárlóközpontba azért elsétáltunk, kíváncsiak voltunk az élelmiszerárakra, mert a szállodákban nagyon drága volt minden. Azt tapasztaltuk, hogy itt sem sokkal olcsóbb, pl. egy szelet pizza 300 CXPF átszámolva kb. 880 Ft, ásványvíz 1.5 l 300 Ft, 0.5 kg kenyér 800 Ft, 10 dkg sonka 1250 Ft.

Ezt a varázslatos 9 napot életünk végéig fogjuk emlegetni, és bátorítunk minden kedves utazni szeretőt, ha egyszer az életben teheti, ne hagyja ki Francia Polinéziát és ha nem is egy esküvő miatt, de látogassa meg a világ e különleges szegletét. Készítettem egy rövid videót magáról az esküvőről és pár momentumot Bora Boráról.

Évi és Árpi Instagram oldalán!

Copyright © 2018 Évi és Árpi. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, előzetes írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.