Főoldal / Úticélok / Külföldön / 11 nap a Paradicsomban – Maui, Hawaii

11 nap a Paradicsomban – Maui, Hawaii

A sokak által csak a “földi paradicsomként” ismert Hawaii-t novemberben vettük célba. Repjegy keresés közben kiderült, az összes sziget közül Maui-ra a legolcsóbb repülni, aminek kifejezetten örültem.

A szállás kiválasztásánál az ár döntött, így egy Hostel-re esett a választás Wailuku-ban, ami nagyon bevált. A hét minden napján különféle programokat kínáltak, amiért nem kellett külön fizetni, sőt még a reptéri transzfert is ingyen biztosították. Budapestről Londonba repültünk először, majd onnan Los Angeles-be, végül Kahului-ba, Maui legnagyobb városába érkeztünk.

wailuku_maui_hawaii_03

wailuku_maui_hawaii_01

Első utunk Lahaina-ba, a Hawaii Királyság egykori fővárosába vezetett, mely az 1800-as évek közepén a bálnavadászat egyik központja is volt. Innen a  közeli Kaanapali kisvárosba, Maui egyik legszebb strandján, a Black Rock Beachen strandoltunk, sznorkeleztünk.

kaanapali_maui_hawaii_17

A következő nap is a búvárkodásról szólt, a sziget délkeleti részén, Kihei városától nem messze fekvő “Turtle Town” korallzátonynál. Ahogy a név is jelzi, a teknősök egyik kedvelt helye, nem is telt el sok idő mire megpillantottam ahogy méltóságteljesen “repülnek” az óceánban.

kihei_maui_hawaii_06

DCIM100GOPROGOPR2624.

kihei_maui_hawaii_05

A sznorkelezés mellett a szörfözés is igen népszerű Hawaii-on. A Paia városában fekvő Ho’okipa Beach a világ talán legjobb szörfös strandja. Magát a várost csak “hippi surf town-ként” emlegetik, jól jellemezve azt a laza és közvetlen hangulatot, ami az embereket és az egész szigetet belengi.

hookipa_maui_hawaii_09

hookipa_maui_hawaii_18

hookipa_maui_hawaii_07

Elszakadva a tengerparttól kihagyhatatlan program Maui legmagasabb pontja (3055 m) a Haleakala vulkán marsbéli tájának meghódítása. A Haleakala szó jelentése: a Nap háza. Ha tehetitek érdemes úgy érkezni, hogy megnézhessétek a gyönyörű napfelkeltét.

haleakala_maui_hawaii_10

haleakala_maui_hawaii_11

haleakala_maui_hawaii_12

Makena városka mellett fekvő Big Beach-et vettük célba. A parttól néhány méterre máris párban úszó tengeri teknősökkel találkoztam, majd a nyílt tenger felé fordulva a zátonyon cirkáló szirtcápával. A “nagystrand” mellett található a kicsi, a hírhedt Little Beach nudista partszakasz, ahol minden vasárnap hippi rítus zajlik, dobokkal, révülettel, olyan igazi hawaii módra.

Ezt már olvastad?
Comói-tó - Bellagio

makena_maui_hawaii_13

makena_maui_hawaii_17

Maui észak-keleti oldalán fut keresztül  a világ egyik legszebb útjaként számon tartott Road to Hana. A sziget keleti részén fekvő dzsungel, és a festői strandok között kanyargó út egészen Hana városáig tart. Bambusz erdőn keresztül sétáltunk, vízesések tavacskáiban mártózhattunk a hawaii őserdő különleges flórájával és faunájával körbevéve. A Waiʻanapanapa Nemzeti Parkban kristálytiszta vizű barlangi tavaknál jártunk, majd az utolsó állomás a Hana mellett fekvő vörös vulkáni homokos Red Sand Beach volt. Így visszagondolva talán legnagyobb kalandunk volt ez csodás panorámaút.

roadtohana_maui_hawaii_15

roadtohana_maui_hawaii_14

A hazaúton átszállás közben volt alkalmunk fél napot eltölteni a híres los angeles-i Venice Beach-en, majd búcsút vettünk az USA-tól. Nem túlzás kijelentenem, hogy 29 évem alatt életem legjobb 11 napja volt. Hawaii-t mindenkinek ajánlom, aki az érintetlen természeti szépségekre kíváncsi, de nemcsak trópusi tengerpartokat és pálmafákat akar látni, mert ez a csodálatos polinéz szigetcsoport sokkal többet nyújt annál.

maui_hawaii_02
Filmkészítőként természetes volt, hogy az egész utazást dokumentálni fogom. Közel négy órányi nyersanyagból vágtam ezt az ötperces úti filmet. Sok a víz alatti felvétel, amit egy GoPro 4-es akció kamerával forgattam. Zenei aláfestésnek természetesen tradicionális hawaii Ukulele-s  zenét választottam. (Pátzay Ádám)

Copyright © 2017 Pátzay Ádám. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.