- hirdetés -

Kenya – a fehérhomokos tengerpartok és a szafari hazája

Kenyának gyönyörű fehérhomokos, pálmaerdőkkel szegélyezett tengerpartja van, amit korallzátony véd. Ugyanakkor van trópusi esőerdeje is és ezt tetézi, hogy itt vannak talán Afrika legjobb szafari parkjai. Egyszóval minden megvan ebben az országban, ami az ember képzeletében Afrikáról él.

E kelet-afrikai ország meglátogatásához a júliustól-szeptemberig tartó hűvös és száraz és a decembertől-február végéig tartó meleg és száraz évszak a legideálisabb. Mi szeptemberben voltunk és tökéletesebb időt nem is kívánhattunk volna.

kenyai_nyaralas_szafari_18

Komoly fejtörést okozott a nyaralásunk felépítése, de végül úgy döntöttünk, hogy a tengerpart-szafari kombót váltogatjuk. Kiindulópontunk a Mombasától 40 km-re délre található Diani Beach volt, ami Kenya legszebb strandja. Itt pihentük ki a 20 óra utazást két és fél napban, majd az irányt a Tsavo East felé vettük két napra, majd vissza a tengerhez, aztán egy nap safari a közeli Shimba Hillsben, onnan újból a tengerpart, hogy végül egy hetes tengerparti pihenéssel zárhassuk a nyaralást. Sajnos Magyarországról Mombasába vagy csak nagyon drágán vagy nagyon rossz csatlakozási időkkel lehet eljutni, ezért döntöttünk úgy, hogy Bécsből indulunk, mert onnan repül Mombasába az Ethiopian Airlines, mindössze egy átszállással Addis Ababában. Szerencsére minden flottul ment és az etiópiai reptér is teljesen jó.

kenyai_nyaralas_szafari_15

kenyai_nyaralas_szafari_01

A Neptune Palm Beach Boutique Hotel and Spa-ban szálltunk meg, ez a Diani Beach déli végén található. Gyönyörű afrikai stílusban épült szálloda, hatalmas parkkal és nagy medencerendszerrel.

kenyai_nyaralas_szafari_17

kenyai_nyaralas_szafari_20

Nem mellesleg talán itt a legszebb a part egész Kenyában. Párat láttam már a világ legszebb tengerpartjai közül, de ez az összes eddigit felülmúlta. Porcukor állagú, hófehér homok és a kék minden árnyalatában játszó kristálytiszta óceán. Mivel nagyon jelentős az apály-dagály jelenség, ezért a tenger mozgása és vele együtt a színe is mindig változott. Hol tükörsima volt a víz és homokszigetek bukkantak ki, hol pedig hatalmas hullámoktól háborgott. Ugyanakkor a strandon alig voltak turisták, így megmaradt meghittnek az egész.

kenyai_nyaralas_szafari_02

kenyai_nyaralas_szafari_10

- hirdetés -

Az első két-két és fél napban csak pihentünk, vásárolgattunk az árusoktól, illetve elmentünk velük egy tradicionális swahili hajóval (Dhow Boat) a közeli homokszigethez, ami csak apálykor bukkan elő. Hatalmas élmény volt, leírhatatlanok az óceán színei, és egy lakatlan homokszigeten kikötni, amit korallok vesznek körbe pedig tényleg olyan mint egy álom. Másnap a korall zátonyhoz mentünk ki, ahol apálykor száraz lábbal lehet járni és a zátony krátereiben megrekednek a halak, kis akváriumokat létrehozva. Itt a korallok szinte még érintetlenek és nem is halásszák túl a vizeket, ezért tényleg nagyon sokféle halat, tengeri csillagot, korallt és más különleges élőlényt lehet látni a vízben.

kenyai_nyaralas_szafari_22

kenyai_nyaralas_szafari_23

A szafarikat egy Kenyai szafari szervező cégnél foglaltuk le, a Julius Tact Safaris-nál. Ki kellett utalni az ár 25%-át a többit pedig csak helyben kellett kifizetni. Gondolom sok emberben felmerül, hogy vajon jó ötlet-e ennyi pénzt kiutalni, bennünk is ott volt a félelem, de kint rájöttünk, hogy ez teljesen alaptalan volt. Abszolút megbízhatóak és korrektek, a kinti cégek is. Érdemesebb, helyi céggel menni szafarizni, mert jobbak a sofőrjeik, ami nagyon meghatározó a game drive-oknál, illetve fele áron dolgoznak, mint a magyar vagy német irodák. Ezt az irodát csak ajánlani tudom, szívüket lelküket beleadták, hogy tényleg életre szóló élményekkel térhessünk haza.

kenyai_nyaralas_szafari_16

Az első szafarinkra Tsavo East-be mentünk 2 nap/ 1 éjszakára. Ez a park körülbelül 5 óra a tengerpartról. Amint beléptünk a nemzeti park területére, megláttuk az első állatokat, a varacskos disznókat, majd később az elefántokat. A szafari elején még minden egyes elefántnál kértük a sofőrünktől, hogy álljon meg, mert nem akartuk elhinni, hogy ez a valóság, de pár óra után rájöttünk, hogy Kenya állatvilága valóban ilyen gazdag.

kenyai_nyaralas_szafari_13

Az ember egy ilyen helyen teljesen átszellemül, akármerre néz csak a végtelen szavannát látja maga körül és az állatokat. Itt lehet igazán megtapasztalni, hogy mit is jelent az “Afrikai vadon” fogalom. Később a Voi Safari Lodgeba mentünk ebédelni, ahol a délutáni szafari után majd az éjszakát is töltjük. Nagyon szép volt a szállásunk itt is, a panoráma ami pedig a hotelből a szavannára tárul, tényleg leírhatatlan.

kenyai_nyaralas_szafari_04

- hirdetés -

Délután még több vadat láthattunk, ekkor találkoztunk először oroszlánokkal is. Hátborzongató, de egyben csodás érzés egy ekkora ragadozót rácsok nélkül, a szabadban megpillantani. A híres afrikai naplemente, pedig valóban méltó megkoronázása volt a napnak.

kenyai_nyaralas_szafari_05

Másnap hajnal újabb szafari várt ránk, ekkor is láttunk szinte mindent, és egy zsiráf családhoz is sikerült egész közel kerülnünk.

kenyai_nyaralas_szafari_06

- hirdetés -

Később visszamentünk a Lodge-ba reggelire, amire az időzítés tökéletesebb nem is lehetett volna, mert a szálloda teraszáról, megfigyelhettük egy oroszlán pár párzását, miközben pár száz méterrel odébb egy elefánt és egy zebra csapat vonult méltóságteljesen az itatóhoz.

kenyai_nyaralas_szafari_08

kenyai_nyaralas_szafari_09
    Fájó szívvel, de rengeteg életre szóló élménnyel hagytuk el a nemzeti park területét. Útközben benéztünk még egy masaii faluba, ahol betekintést nyerhettünk a helyiek életébe. Érdekes és egyben felkavaró volt ez a látogatás.

kenyai_nyaralas_szafari_24

A másik szafarink helyszíne a Diani Beach-től, mindössze egy órányira található Shimba Hilss Nemzeti Park volt. Mivel nem ment el olyan sok idő az odajutással, itt csak egy napot töltöttünk. Ezt a tájat nem szavanna hanem dzsungel borítja ezért nehezebb itt észrevenni az állatokat.

kenyai_nyaralas_szafari_25

Itt a lényeg inkább a walking safari részen volt. Kenyában tilos kiszállni a nemzeti parkokban a jeepekből, viszont ebben a nemzeti parkban lehetőség van a reggeli game drive után egy sétát tenni egy vízeséshez egy fegyveres vadőr kíséretével. Ez a nemzeti park teljesen más jellegű volt mint a Tsavo, sokkal zöldebb, elevenebb.

kenyai_nyaralas_szafari_19

kenyai_nyaralas_szafari_11

Egy rövid, de fárasztó séta után értük el a Sheldrick vízesést, amiben meglehetett mártózni, illetve belehetett menni a vízoszlop mögé. A fürdést egy ebéd követte egy gyönyörű Lodge-ban. Ez a lodge a Shimba Hills Green Safari Lodge volt, és a délutáni pihenést egy csodálatos medence is megspékelte.

kenyai_nyaralas_szafari_12

A pihenés után pedig újabb game drive-ra indultunk, ahol láttunk egy zsiráfcsaládot pár méterről. Fél órán keresztül csak ültünk a jeepben és csodáltuk őket.

kenyai_nyaralas_szafari_14

A maradék egy hetünket a tengerparti szállodában töltöttük, gyönyörködtünk az Indiai-óceán örökké változó színeiben, hajókáztunk és meglátogattunk egy helyi iskolát. kenyai_nyaralas_szafari_21

Életünk egyik legjobb nyaralását töltöttük Kenyában. Ebben az országban valóban minden adott egy felejthetetlen nyaraláshoz. Biztos vagyok benne hogy aki egyszer ellátogat ide, az örökre visszavágyik majd Afrikába!
    András további kalandjait weboldalán vagy Instagramon is követhetitek!

Copyright © 2016 Peres András . Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.