Főoldal / Úticélok / Külföldön / Óceánparti pihenés Agadirban, Marokkóban

Óceánparti pihenés Agadirban, Marokkóban

Idén két közvetlen marokkói úti cél is elérhető Budapestről, Marakesh mellett novembertől heti két járatot indított a Wizzair Agadirba, az Atlanti-óceán partjára. A gépek keddenként és szombatonként mennek, így akár egy rövid kiruccanásra vagy egy hosszabb pihenésre is van lehetőség. Strandolásra és pihenésre tökéletes az egy hét, de akit inkább az aktív programok és a kultúra vonz Marokkóba, annak 3 nap is elegendő ebben a nyaralóövezetben. Marakesh 2 órára van Agadirtól, ahova el lehet jutni egy napos szervezett program keretein belül, vagy akár a két város között is megoszthatjuk az utazást.

Az utazás abszolút nem volt tervezett, de az utazási irodáktól kapott ajánlatokban mindig szerepelt Marokkó is. Olyan jó áron volt, hogy azonnal kedvet kaptunk, itthon már úgyis hideg van, és egy kis kikapcsolódás és napsütés jól esne. Első gondolatom persze ilyenkor az, hogy megnézem külön a repjegyet és a szállást, hogy mennyibe kerülne, ha magunknak foglaljuk. Természetesen kiderült, hogy az utazási iroda majdnem dupla áron kínálja az utakat, így sokkal jobban járunk ha magunknak állítjuk össze.

Időjárás

Az utazáshoz a legkorábbi járat időpontját választottuk, hogy az idő minél jobb legyen. Szerencsénk volt, mert végig sütött a nap, 12-17 óra között strandidő volt, délelőtt meg lehetett kicsit programozni a városban. Nyaralás szempontjából az október még jobb időszak, akkor sokkal melegebbek a nappalok, és este is kellemesebb az időjárás. Az óceán már nagyon hideg volt, 18-19 fokos, hosszú fürdésre nem igazán alkalmas.

További fotók és beszámolók lolapatridge Instagramján vagy Beautiful world and me weboldalán

Utazás

Agadirba a közvetlen repülőjárattal 4,5 óra  az út. Egy tipp! Érdemes a repülő hátuljába vagy az elejébe foglalni a helyet, hogy minél előbb ki tudjunk szállni a gépből, ugyanis az országba való belépéshez ki kell tölteni egy papírt, és a beléptetés olyan lassú és nehézkes, hogy pár perc alatt hatalmas kígyózó sorbaállás kerekedik. Hazafelé a reptéren nem fogadták el az elektronikus beszálló kártyát, külön oda kellett menni a check-in pulthoz nyomtattatni, erre figyeljetek!

Mivel nem utazási irodával utaztunk, ezért a reptéri transzfert is magunknak foglaltuk. Az autót itt foglaltuk. A lehetőségek közül mi a privát transzfert választottuk, ami ugyan 10 Euróval drágább, mint a csoportos, azonban így nem kellett megvárni másokat a repülőtéren, és hazaféle úton sem kellett a szállodáknál felszedni a többi utast.
A programokra taxival mentünk, ahol km után fizettünk, nem kellett alkudozni, mert a hotellal volt szerződésben a cég. Különben érdemes előre megbeszélni az árat, kilométerenként 10 dirhammal ( kb. 1 euró) lehet nagyjából számolni.

Szállás

Szállást természetesen mindenki olyat választ, ami az igényeinek és a pénztárcájának egyaránt megfelel. Én továbbra is azon az állásponton vagyok, hogy arab országokban, illetve Ázsiában nem érdemes 4-5 csillag alá menni, mert nagyon rosszul is elsülhet. Szerettem volna olyan szállodát választani, ami marokkói stílusban épült, és arab hangulata van. Agadirban sajnos nem találtam Riádot, igazi marokkói házakat, így esett a választás a Sofitel Royal Bay Resortra. A szálloda szép volt, bár elmarad az Európai Sofitel hotelek színvonalától. Az ételek nagyon ízletesek és finomak voltak, a reggeli bőséges, és a személyzet is nagyon kedves.

Étkezés

Mikor nyaralni megyünk, szeretem, hogyha a hotelban van reggeli, így sokkal kényelmesebb, mintha mászkálni kellene valahova. Eredetileg mi csak reggelit fizettünk be (a helyszínen mindig hozzá lehet adni a szobához étkezést) annak reményében, hogy este majd sétálunk a hangulatos városban, és beülünk enni jópofa helyekre. Sajnos a városban nincs éjszakai élet, legalábbis nem olyan, ahova a turisták vágyakoznak. Mi nem találtuk azt a pezsgő életet és forgatagot, ami mondjuk Egyiptomban, vagy Törökországban van esténként, így inkább a hotelben vacsoráztunk.

Programok Agadirban

Agadirban viszonylag kevés a látnivaló, mivel az 1960-as földrengés elpusztította szinte az egész várost; csak az óvárosból maradt meg egy kis rész épségben. Az egyik délelőtti programunk keretében ellátogattunk a Medinába. Itt fontos, hogy a taxira úgy alkudjunk, hogy a sofőr megvár minket, mivel ez egy elhagyatott helyen van, ahol nincs forgalom, nem tudunk csak úgy leinteni egyet az úton. A Medina fizetős, 40 dirham a belépő, hogy végig sétáljunk a megmaradt épületek között. Ez egy rövidebb, körülbelül fél órás program, azonban érdemes megnézni milyen volt régen a város.

Nincs arab ország bazár nélkül. Agadirban két bazár is van; egy hagyományos piac, és a másik,  ahova előszeretettel viszik a taxisok a turistákat, hátha vásárolnak valamit. A hagyományos bazár igazi koszos piac, lehet kapni mindent, és mindenre lehet alkudni és kell is. Ennek megvan az igazi hangulata, úgyhogy aki bátor, annak ezt ajánlom. A „nagy bazár”, ahova a turistákat viszik, egy 4 emeletes épület, ahol fix áron meg lehet vásárolni mindent; ékszereket, lámpát, szőnyeget, bőrt, kozmetikumokat stb. Ennek semmi hangulata nincs, azonban ha valaki nem szereti a nyüzsgést és az alkudozást, az itt kényelmesen tud vásárolni.

Egy kis csapda, hogy az internet egyébként több látnivalóról is ír, ha rákeresünk az agadiri programokra, azonban ezek valójában mind Marakkeshben vannak! Agadir kiváló azoknak, akik szeretik az édes semmittevést, és nem vágynak másra csak napsütésre és pihenésre. Kalandosabb programokért azonban érdemes ellátogatni más városokba, mert a környéken nincs túl sok látnivaló.

Copyright © 2017 lolapatridge. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll. A képek írásbeli engedély nélküli felhasználása, publikálása tilos.