Főoldal / Úticélok / Külföldön / Karimunjawa – Az indonéz sziget, amiről a hátizsákos turista álmodik

Karimunjawa – Az indonéz sziget, amiről a hátizsákos turista álmodik

Ismerkedjetek meg egy turisták számára viszonylag ismeretlen kis indonéz szigettel. Karimunjawa sziget a Jáva-tengerben Jáva szigetétől 70 kilométerre északra  található. Jávára, Jogyjakartába repülővel érkeztünk Kuala Lumpurból. Karimunjawa megközelítése Jáváról, Jepara vagy Semarang kikötőjéből hajóval vagy Semarangból repülővel lehetséges.

A fő szigetet több kisebb sziget veszi körül, melyek mindegyike fehér homokos pálmafás tengerparttal vár. Karimunjawa észak-déli irányú kiterjedése 27 kilométer így akár egy nap alatt az egész szigetet körbe lehet motorozni. A szigeten lakók többnyire halászatból élnek, muszlim vallásúak és az indonézekre jellemzően nagyon barátságosak, a sziget közbiztonság pedig jó. Ha a szigetre akartok eljutni célszerű Jepara kikötőjét felkeresni, ahova mi busszal utaztunk. A Daytrans mini buszai járnak Jogyakartából (130.000 IDR/fő) (100 000 IDR~2000 Ft ). A buszra már itthonról leveleztem a foglalást, de az indonéz lazaságnak köszönhetően a helyszínen egy „Sorry” felkiáltással közölték, hogy a jegy már nincs meg. Némi alkudozás és telefonálgatás árán egy nappal korábbra sikerült jegyet szerezni, így a Borobudurt, a világ legnagyobb buddhista épületét ki kellett hagynunk.

Jáva szigetén kevés a pénzváltó, pl. Jogyakartában a reptéren nem volt, Semarang-ban pedig csak 10:00-kor nyitnak így okozott egy kis izgalmat, míg végül a Semarang-i reptéren tudtunk váltani. Mindenhol alkudozni kell, ami hosszútávon nekünk fárasztó volt. Jeparából kéthajó típus közlekedik a gyors „Kartini” és a lassú „Siginjaj” az előbbi 2 a másik 5 óra alatt teszi meg a Jepara Karimunjawa távolságot. A gyors hajóra előre kell venni a jegyet, de sajnos nincs webes felülete. A lassú hajóra csak az indulás napján lehet megvenni a jegyet, amiért amolyan közelharc folyik, mint a 70-es években mikor banánért álltak sorba az emberek. Két jegy típus van a normál fapados(60.000 IDR) és a légkondis, bőrüléses VIP (200.000 IDR).

Végül is ha feljutottunk a hajóra, a felső szinten a hajó orrában találjuk a VIP részt, amit mi sajnos elsőre nem találtunk meg. A hajó normál utasterében műanyag ülések vannak, ami körül a helyiek mindenhová beköltöznek a földre is, így ha leültünk akkor már problémás a helyváltoztatás. A hajón levő restiben csak kínai levest és üdítőket árulnak így célszerű az útra utazás előtt bevásárolni. Én mindenképp javaslom a VIP jegy vásárlását, mert kényelmesebben hamarabb eltelik az 5 óra.

A szállásunkon Ayu Hotel Karimunjawa, Eril a tulajdonos tud segíteni a jegy megvételénél, illetve a későbbiekben bármiben, ameddig a szigeten tartózkodtok. Persze van több egyszerű szállás a szigeten, de nagy szállodákat ne keressetek. Motort mi helyben a hotelből béreltünk egy napra 75.000 IDR-ért. A hotel rendelkezik kő épülettel illetve kis bungalókkal és külön fürdőszobával. Meleg víz nincs, de igazán nem is igazán hiányzott. A klimatizálásról a bungalónkban egy ventilátor gondoskodott, ami elégnek bizonyult. A szobához volt szúnyoghálónk is, de ott tartózkodásunk alatt nem találkoztunk szúnyoggal. A szigeten mindenki barátságosan köszön, integet szívesen beszélgetnek az idegenekkel. Mi amolyan csoda számba mentünk fehér emberként a helyeik között, mindenki fényképet akart készíteni, ami elsőre furcsa volt, de megszoktuk.

Ezt már olvastad?
Isztambul látnivalói - Nagy Bazár

Jáván iszonyatos forgalom van így a szigeten már üdítőleg hat, hogy inkább csak motorok járnak. Karimunjawara jobbára indonéz kirándulók, családok jönnek „nyaralni”, aki hangos diszkókra vagy szórakozóhelyekre vágyik az csalódni fog. A hátizsákos turisták és a természetet kedvelők azonban biztosan jól érzik majd magukat. A sziget kikötő felőli végén van egy éjszakai piac, ami egy nagy foci pálya körbe árusokkal. A zöld gyepen gyékények vannak leterítve kicsi lábú asztalokkal, ami mellett törökülésben fogyasztják a helyben, a pálya szélén megsütött halakat a vendégek. Egy közepes méretű tonhal vagy papagájhal megsütve rizzsel úgy 20-30.000 IDR.

A vízi világ fantasztikus, a víz meleg akár egy maszkkal és pipával felszerelkezve a partról beúszva is láthatunk már érdekes halakat, korallokat. A szállásunkon segítettek hajót bérelni, ami egy egész napra étkezéssel kettőnknek 510.000 IDR volt. A túra alatt két szigeten kötöttünk ki és két snorkelling spotot érintettünk, ahol az egyik szigeten (Cemara Besar) a kikötés után a hajó egyik oldalán bohóchalakat lehetett nézegetni a másik oldalon pedig már olyan sekély volt a víz, hogy 150-200 métert lehetett sétálni a partig a bokáig, lábszárig érő vízben.

Karimunjawa a legmagasabb pontja 350 méter. A faluból némi belépő díjért – 10.000IDR – fel lehet sétálni egy kilátó pontra ahonnan ráláthatunk a szigetre.

A legszebb partok a Tanjung Galam környékén a sziget legnyugatibb csücskében találhatók. Vágjatok bele érdemes, mert a földi paradicsom vár rátok!

Copyright © 2017 Csordás János. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll,  írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.