Főoldal / Úticélok / Külföldön / Burgenlandi Kalandozások – Kenuval a Rábán és teljes kikapcsolódás Bad Tatzmannsdorfban

Az Uhudlernél Heiligenbrunn-ban ért véget az előző cikkünk, de még csak a felénél járunk Burgenlandi kalandozásunknak. Az E-bike túra után egy kalandos kenuzás következett majd Bad Tatzmannsdorf-ba látogattunk az AVITA Resort-ba, ahol a kényelemé és a relaxációé volt a főszerep. Oh, és a praliné manufaktúra…ugye szeretitek a csokoládét?

Az Uhudler után nyugovóra tértünk a Luisser család hangulatos, egyszerű, de mégis nagyszerű családi panziójában a hagensdorfi Schwabenhof-ban. Mivel elég érzékeny vagyok a zajokra, így nagyra értékeltem, hogy teljes csöndben aludhattam: se a szomszéd szobából, se kintről nem szűrődött be a szobámba semmi zaj. Másnap reggel kipihenten vártunk a kisbuszra, ami elvitt a várva várt kenuzásra.

Kenuval a Rábán

Már-már égetett a nap, amikor fél 11 magasságában megérkeztünk az Alsószölnöktől északra eső Rába szakaszra, ahol már vártak ránk a túravezetőink. Nagyszerű időpont ez egy jó kis leégésre (11 és 1 óra között kenuzni), gondoltam magamban, azonban hirtelen kissé befelhősödött és ideális feltételek teremtődtek a 2 órás hajókázásunkhoz, ami egészen Nagyfalváig tartott.

2-3 személyes kenukat kaptunk és természetesen azonnal elvállaltam a kormányosi feladatokat az egyik kétszemélyes kenuban, lévén, hogy tapasztalt kenus vagyok. Azt persze nem részleteztem, hogy ezek 16 évvel ezelőtti emlékek, de hát mi történhet; meleg van, a legmélyebb pontja a Rábának az akkori vízállásnál pedig jó, ha 70 centi volt.

A vízre bocsátás megtörtént, elindultunk. Egyből visszajöttek az emlékek, így kellemes tempóban hajókáztunk a nyugodt vízen, amíg túravezetőink fel nem hívták a figyelmünket egy-két kritikusabb részre, ahol erős a sodrás; azt mindenképpen kerüljük ki! Hármat találhattok, hogy mi történt. Természetesen a létező összes kritikus rész hogy-hogy nem az utunkba került, így a laza és kellemes rábai hajókázás néhol raftingos elemekkel tarkított izgalmas programmá kerekedett. 360 fokos forgások, limbózások a kidőlt fák alatt és megfeneklések tarkították ezt a két órát. Persze lehet azt mondani, hogy a mi hibánk volt, hogy egy uszadékos szakaszon bizony elakadtunk, de azt már nem lehet a nyakunkba varrni, hogy a nagy tempóval érkező kollégák egyensúlyvesztése miatt az ő kenujukat szép lassan elárasztotta a víz. Bizonyosan elsüllyedtek volna, ha nyugtató szavainkkal és szakértelmünkkel meg nem állítjuk a kenu vad billegését, ezzel is megakadályozva 3 kiváló újságíró találkozását a hűsítő Rábával.

Persze mindenki másképp látta az esetet, ellenben nagyszerű móka kerekedett a későbbiekben ebből a szituációból és az is biztos, hogy sokáig emlékezetes marad mindannyiunk számára ez a kenuzás.

Mielőtt tovább indultunk volna Bad Tatzmannsdorfba, még betértünk egy gyors ebédre a „Zum alten Weinstock“ vendéglőbe, Rudersdorfba, ahol olyan isteni pörköltet ettem, mint még – étteremben – soha. Hihetetlen, hogy az osztrákok milyen jól főznek. Burgenlandban mindenhol fantasztikusan jó ételeket ettünk és ez azért ritka. Utoljára talán Belgrádban volt, hogy minden reggeli, ebéd és vacsora így klappoljon.

Ezt már olvastad?
Burgenlandi kalandozások - Éjjel a várban és E-bike túra Burgenlandban

burgenland_ebed

A termálfürdők királynője – Bad Tatzmannsdorf

Ebéd után nem volt más hátra mint, hogy lazítsunk. Ehhez Bad Tatzmannsdorfba látogattunk, ahol az AVITA Resort 4 csillag superior besorolású hotelje várt minket. Az egyik legjobb szobát kaptam, ami Wellness Deluxe néven érhető el a szobatípusoknál és igencsak kellemesen csalódtam. Nem számítottam ugyanis ekkora szobára, és ilyen kényelemre. A berendezés engem meggyőzött, igen otthonosan éreztem magam, még ha nálam nem is lógnak ilyen lámpák a nappaliban. A fürdőszoba pedig zseniális a hatalmas üveggel (van redőny) és az elkülönített mellékhelyiséggel. Méltó a szálloda a Resort megnevezésre, hiszen itt kényelmesen eltölthetünk egy hetet, vagy akár többet is.

Délután volt szerencsénk kipróbálni a fürdőkomplexumot, ami egyrészt nagy, másrészt viszont ebből kifolyólag a szobákból sétálni kell egy keveset (igaz, hogy zárt folyosón), míg elérünk a fürdőtérig. De ha egyszer ott vagyunk… Csak kapkodja az ember a fejét: Ladies Spa – külön szaunatér, gőzfürdő, relaxációs helyiségek a hölgyeknek, 2000 négyzetméternyi vízfelület, 8 medence és jacuzzi a resort termál részlegén beltéren és kültéren egyaránt. Sauna Garden Eden: avagy a szaunázás magasiskolája 12 különböző szaunával és gőzfürdővel. Hatalmas terek és amit mindig is imádtam, a relaxációs szobák. Nem is szobák, gyakorlatilag külön épületszárnyak vannak dedikálva a nyugodt pihenésre, ahol tökéletes hőmérsékletben élvezhetünk egy jó könyvet, vagy szundikálhatunk egyet még vacsora előtt.

burgenland_avita_resort_2

burgenland_avita_resort_3

Ez a termál luxus-kényeztetés ugyan nem olcsó, de nem feltétlenül drágább, mint egy magyarországi hasonló kategóriájú és színvonalú fürdőkomplexummal ellátott hotel. Így csak ajánlani tudom mindazoknak akik megengedhetik maguknak.

Édes élet – Látogatás a Spiegel pralinémanufaktúrában

Másnapra nem maradt más hátra, mint a látogatás a szomszédban lévő Spiegel Pralinémanufaktúrában. Az 1972 óta működő kávéház korábban étterem volt, majd 1999-ben tértek át a pralinékészítésre. Jól tették, ugyanis a több mint 140 féle pralinét előállító családi vállalkozást szívvel lélekkel vezető Spiegel úr isteni finomságokat készít. A közel egyórás bemutatón a csokoládékészítés minden fortéját elleshettük testközelből, hiszen pár méterre ültünk a készülő finomságoktól. Spiegel úr felesége Hollandiában tanulta a mesterséget és folyamatosan kísérletezik új ízekkel. Az előadás kezdetén még a kakaóbab szüretelésébe vezettek be minket egy videó segítségével, majd a kakaó csokoládévá alakulásának folyamatán keresztül végül a praliné kóstolásnál fejeztük be az élménytúrát. Kihagyhatatlan program minden édesszájúnak!

burgenland_praline_manufaktura_4

Csodás élményekkel tértünk haza Burgenlandból, de biztos vagyok benne, hogy még sokszor visszatérünk Ausztria napsütötte oldalára 🙂

A burgenlandi sajtóúton az Osztrák Turisztikai Hivatal meghívására vettünk részt. Ezúton is köszönjük a meghívást!

Copyright © 2017 Világutazó  Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.