Főoldal / Úticélok / Külföldön / Burgenlandi Kalandozások – Kenuval a Rábán és teljes kikapcsolódás Bad Tatzmannsdorfban

Az Uhudlernél Heiligenbrunn-ban ért véget az előző cikkünk, de még csak a felénél járunk Burgenlandi kalandozásunknak. Az E-bike túra után egy kalandos kenuzás következett majd Bad Tatzmannsdorf-ba látogattunk az AVITA Resort-ba, ahol a kényelemé és a relaxációé volt a főszerep. Oh, és a praliné manufaktúra…ugye szeretitek a csokoládét?

Az Uhudler után nyugovóra tértünk a Luisser család hangulatos, egyszerű, de mégis nagyszerű családi panziójában a hagensdorfi Schwabenhof-ban. Mivel elég érzékeny vagyok a zajokra, így nagyra értékeltem, hogy teljes csöndben aludhattam: se a szomszéd szobából, se kintről nem szűrődött be a szobámba semmi zaj. Másnap reggel kipihenten vártunk a kisbuszra, ami elvitt a várva várt kenuzásra.

Kenuval a Rábán

Már-már égetett a nap, amikor fél 11 magasságában megérkeztünk az Alsószölnöktől északra eső Rába szakaszra, ahol már vártak ránk a túravezetőink. Nagyszerű időpont ez egy jó kis leégésre (11 és 1 óra között kenuzni), gondoltam magamban, azonban hirtelen kissé befelhősödött és ideális feltételek teremtődtek a 2 órás hajókázásunkhoz, ami egészen Nagyfalváig tartott.

2-3 személyes kenukat kaptunk és természetesen azonnal elvállaltam a kormányosi feladatokat az egyik kétszemélyes kenuban, lévén, hogy tapasztalt kenus vagyok. Azt persze nem részleteztem, hogy ezek 16 évvel ezelőtti emlékek, de hát mi történhet; meleg van, a legmélyebb pontja a Rábának az akkori vízállásnál pedig jó, ha 70 centi volt.

A vízre bocsátás megtörtént, elindultunk. Egyből visszajöttek az emlékek, így kellemes tempóban hajókáztunk a nyugodt vízen, amíg túravezetőink fel nem hívták a figyelmünket egy-két kritikusabb részre, ahol erős a sodrás; azt mindenképpen kerüljük ki! Hármat találhattok, hogy mi történt. Természetesen a létező összes kritikus rész hogy-hogy nem az utunkba került, így a laza és kellemes rábai hajókázás néhol raftingos elemekkel tarkított izgalmas programmá kerekedett. 360 fokos forgások, limbózások a kidőlt fák alatt és megfeneklések tarkították ezt a két órát. Persze lehet azt mondani, hogy a mi hibánk volt, hogy egy uszadékos szakaszon bizony elakadtunk, de azt már nem lehet a nyakunkba varrni, hogy a nagy tempóval érkező kollégák egyensúlyvesztése miatt az ő kenujukat szép lassan elárasztotta a víz. Bizonyosan elsüllyedtek volna, ha nyugtató szavainkkal és szakértelmünkkel meg nem állítjuk a kenu vad billegését, ezzel is megakadályozva 3 kiváló újságíró találkozását a hűsítő Rábával.

Persze mindenki másképp látta az esetet, ellenben nagyszerű móka kerekedett a későbbiekben ebből a szituációból és az is biztos, hogy sokáig emlékezetes marad mindannyiunk számára ez a kenuzás.

Mielőtt tovább indultunk volna Bad Tatzmannsdorfba, még betértünk egy gyors ebédre a „Zum alten Weinstock“ vendéglőbe, Rudersdorfba, ahol olyan isteni pörköltet ettem, mint még – étteremben – soha. Hihetetlen, hogy az osztrákok milyen jól főznek. Burgenlandban mindenhol fantasztikusan jó ételeket ettünk és ez azért ritka. Utoljára talán Belgrádban volt, hogy minden reggeli, ebéd és vacsora így klappoljon.

burgenland_ebed

A termálfürdők királynője – Bad Tatzmannsdorf

Ebéd után nem volt más hátra mint, hogy lazítsunk. Ehhez Bad Tatzmannsdorfba látogattunk, ahol az AVITA Resort 4 csillag superior besorolású hotelje várt minket. Az egyik legjobb szobát kaptam, ami Wellness Deluxe néven érhető el a szobatípusoknál és igencsak kellemesen csalódtam. Nem számítottam ugyanis ekkora szobára, és ilyen kényelemre. A berendezés engem meggyőzött, igen otthonosan éreztem magam, még ha nálam nem is lógnak ilyen lámpák a nappaliban. A fürdőszoba pedig zseniális a hatalmas üveggel (van redőny) és az elkülönített mellékhelyiséggel. Méltó a szálloda a Resort megnevezésre, hiszen itt kényelmesen eltölthetünk egy hetet, vagy akár többet is.

Délután volt szerencsénk kipróbálni a fürdőkomplexumot, ami egyrészt nagy, másrészt viszont ebből kifolyólag a szobákból sétálni kell egy keveset (igaz, hogy zárt folyosón), míg elérünk a fürdőtérig. De ha egyszer ott vagyunk… Csak kapkodja az ember a fejét: Ladies Spa – külön szaunatér, gőzfürdő, relaxációs helyiségek a hölgyeknek, 2000 négyzetméternyi vízfelület, 8 medence és jacuzzi a resort termál részlegén beltéren és kültéren egyaránt. Sauna Garden Eden: avagy a szaunázás magasiskolája 12 különböző szaunával és gőzfürdővel. Hatalmas terek és amit mindig is imádtam, a relaxációs szobák. Nem is szobák, gyakorlatilag külön épületszárnyak vannak dedikálva a nyugodt pihenésre, ahol tökéletes hőmérsékletben élvezhetünk egy jó könyvet, vagy szundikálhatunk egyet még vacsora előtt.

burgenland_avita_resort_2

burgenland_avita_resort_3

Ez a termál luxus-kényeztetés ugyan nem olcsó, de nem feltétlenül drágább, mint egy magyarországi hasonló kategóriájú és színvonalú fürdőkomplexummal ellátott hotel. Így csak ajánlani tudom mindazoknak akik megengedhetik maguknak.

Édes élet – Látogatás a Spiegel pralinémanufaktúrában

Másnapra nem maradt más hátra, mint a látogatás a szomszédban lévő Spiegel Pralinémanufaktúrában. Az 1972 óta működő kávéház korábban étterem volt, majd 1999-ben tértek át a pralinékészítésre. Jól tették, ugyanis a több mint 140 féle pralinét előállító családi vállalkozást szívvel lélekkel vezető Spiegel úr isteni finomságokat készít. A közel egyórás bemutatón a csokoládékészítés minden fortéját elleshettük testközelből, hiszen pár méterre ültünk a készülő finomságoktól. Spiegel úr felesége Hollandiában tanulta a mesterséget és folyamatosan kísérletezik új ízekkel. Az előadás kezdetén még a kakaóbab szüretelésébe vezettek be minket egy videó segítségével, majd a kakaó csokoládévá alakulásának folyamatán keresztül végül a praliné kóstolásnál fejeztük be az élménytúrát. Kihagyhatatlan program minden édesszájúnak!

burgenland_praline_manufaktura_4

Csodás élményekkel tértünk haza Burgenlandból, de biztos vagyok benne, hogy még sokszor visszatérünk Ausztria napsütötte oldalára 🙂

A burgenlandi sajtóúton az Osztrák Turisztikai Hivatal meghívására vettünk részt. Ezúton is köszönjük a meghívást!

Copyright © 2017 Világutazó  Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.