Főoldal / Úticélok / Külföldön / Az érintetlen Paradicsom – Kalandok a Fülöp-szigeteken
matinloc-shire_palawan_c_tura_fulop_szigetek

Az érintetlen Paradicsom – Kalandok a Fülöp-szigeteken

A múlt év októberében egy hónapot kalandoztunk a Fülöp-szigeteken. Ilyenkor már véget ér a tájfun szezon és jön a jó idő.  A Fülöp-szigeteknek több mint 8000 szigete van, mi ebből kb. 11-et látogattunk meg. Az utazás előtt hónapokig kutakodtunk, melyik sziget mit kínál, honnan hová lehet repülni. Hetekbe telt, amíg összeállítottunk egy kivitelezhető útitervet. Aki a világ ezen országába látogat mindenképp készüljön fel arra, hogy sajnos rengeteg időt veszít a szigetek közötti utazással, cserébe viszont olyan helyeket fedezhet fel, ami olyan mint egy érintetlen paradicsomi táj.

Cebu, a kalandok szigete

A Fülöp-szigetek fővárosáról, Maniláról nem sok jót hallottunk, így ezt kikerülve Hong Kongból azonnal Cebu szigetére repültünk.
Cebu szigetének déli része főként a cetcápákról,  a vízesésekről és a canyoningolásról híres, az északi rész pedig a búvárkodni vágyóknak nyújt felejthetetlen pillanatokat. Az ide látogatók nagy része a sziget középső részén, Cebu városában száll  meg és onnan csillagtúraszerűen egynapos túrákra indul északra vagy délre. Mivel mi szerettük volna saját magunk beosztani az időnket, így azonnal elutaztunk délre Oslob-ba, és ott szálltunk meg. Ez taxival négy, busszal pedig minimum 6 órás út.
Oslob-ban természetesen mi sem hagytuk ki az egyik legnagyobb szenzációt, a cetcápákkal való úszást. Mivel rengetegen jönnek, hogy együtt ússzanak ezekkel a csodálatos állatokkal, a sok ember miatt nem is volt olyan élvezhető, mint amilyenre számítottunk.

oslo-cebu_fulop_szigetek

Nem hagytuk ki a canyoningot sem, ami abból áll, hogy az ember egy vízzel teli kanyonban kirándul és mindenhonnan leugrik/lecsúszik. Ezt jobb, ha vezetővel tesszük. Mi mindig törekszünk arra, hogy a szállásadóink segítsenek megszervezni az ilyen jellegű túrákat, kirándulásokat, így nem nagy cégekkel, hanem önállóan egy helyi segítségével túrázunk, elkerülve a nagy csoportokat.

kawasan_vizeses_cebu_fulop_szigetek

A környéken még érdemes megnézni a Tumalog-vízesést illetve Sumilon szigetét. Érdekes, hogy Olsob-ban nincs olyan partszakasz, ahol lehetne strandolni, viszont könnyedén át lehet jutni hajóval Sumalong szigetére illetve Boholra, ahol viszont gyönyörű strandok vannak. Pár napot töltöttünk Oslob-ban és már mentünk is vissza Cebuba, hogy továbbrepüljünk a következő szigetre.

sumilon_cebu_fulop_szigetek

Siargao,  a szörfösök paradicsoma

Cebu-ból egy órás repülőútra fekszik Siargao. Ide általában az emberek a szörfözés miatt jönnek. A helyiek elmondása szerint a szigeten húsz éve még semmi sem volt, csak a dzsungel és az óceán, ma már Szörf Világbajnokságokat tartanak itt. A sziget nem túl nagy, így mindenképp érdemes kibérelni egy robogót és azzal körbejárni. Siargao nem csak a szörfösöknek tartogat látnivalókat. General Luna a sziget egyetlen partszakasza, ami turisták fogadására fel van készülve, de ezen a szakaszon nincsenek álomszép strandok. Ha erre vágyunk érdemes motorcsónakkal átmenni a szemben lévő aprócska szigetekre. Erre az ottani halászok fel vannak készülve, mindig találni valakit aki át tudja vinni az embert. Egy nap alatt 3 kisebb szigetet is könnyedén bejárhatunk: Daku, Naked (meztelen) -sziget és Guyam.
daku_siargao_fulop_szigetek_1
daku_siargao_fulop_szigetek_2
guyam_siargao_fulop_szigetek
naked_sziget_siargao_fulop_szigetek_2
naked_sziget_siargao_fulop_szigetek_1
General Luna-tól 40 km-re van a Magpupungko beach, ami a természetes “medencéiről” híres. Ezt az utat robogóval kb. egy óra alatt tehetjük meg. Nagyon fontos, hogy mielőtt útnak indulnánk kérdezzük meg a helyieket hány órakor érdemes ide jönni, hiszen a medencék csak apálykor igazán látványosak. Siargao gyönyörű szép, szinte érintetlen a természet, viszont az idő mindig kicsit viharosabb. Innen visszarepültünk Cebuba, ahonnan  már nagy izgalommal utaztunk el Palawan szigetére.

Palawan – a földi paradicsom

Cebuból Puerto Princessaba érkezett a repülőnk, ahol nincs túl sok látnivaló, így rögtön észak felé vettük az irányt. Innen általában a turisták El Nido-ba, a sziget egyik legészakibb részére utaznak. El Nido 230 km-re van a reptértől, viszont minimum 5 órát kell nyomorogni egy kisbuszon. A bátrabbak mehetnek Jeepney-vel, de ez nyolc óráig is eltarthat, viszont sokkal olcsóbb. A jeepney-k a II. világháború után maradtak a szigetlakókra, majd kaptak egy nagyon menő optikai tuningot és máris elkészült a helyiek kedvenc tömegközlekedési eszköze. Ez az út elég idegszaggató, de ki kell bírni, ugyanis az út végén az ember olyan helyre került mint a földi Mennyország.

Ezt már olvastad?
Európa legszebb mólói
palawan_fulop_szigetek_1
el-nido_palawan_fulop_szigeteklos-cabanas_palawan_fulop_szigetek_1

El Nido egy sziklák között fekvő aprócska kikötőváros, aránylag sok étteremmel, jelenleg épülő via ferrataval, búvárkodási lehetőséggel, strandokkal. A falu mindössze két utcából áll, de mindent megtalálunk, amire szükségünk lehet.

fulop_szigetek_1
Minden öt méteren van egy bódé, ahol ugyanazokat a hajótúrákat kínálják. Az ember választhat az A, B, C és D túrák közül, melyek majdnem egész naposak és az árba mindig benne van az ebéd is.
Az A (Lagoons & Beaches) túra a legnépszerűbb, ugyanis a túra alkalmával elvisznek a kis és a nagy Lagúnába is. Erről a túráról röviden annyit, hogy nagyon szép helyeken jártunk, viszont a rengeteg ember illetve a rengeteg hajó miatt nem volt olyan élvezhető. A Titkos Lagúna bejáratához kígyózó sor vezetett, a sok ember miatt pedig zsúfoltak a partok.
 commandos_sziget_palawan_a_tura
commandos_sziget_palawan_a_tura_1
A B (Caves & Coves) túra legérdekesebb része a tenger közepén lévő hosszú homokszelet illetve a Cudugnon barlang. Viszont ebben a barlangban rengeteg denevér lakik, akik bombázzák a turistákat, így mi ezt a túrat kihagytuk.
A C (Hidden Beaches & Shrines) túrát viszont melegen ajánlom. Csak heten voltunk egy csónakban és szinte mindegyik helyen, ahol kikötöttünk csak mi voltunk. Gyönyörű szigeteken jártunk, szinte mindenhol volt lehetőség pipával búvárkodni az eszméletlen szép korallok és halak között. Ebédre frissen grillezett tonhalat és gyümölcsöket kaptunk, tehát tényleg nagyon megérte.matinloc-shire_palawan_c_tura_fulop_szigetek
matinloc-shire_palawan_c_tura_fulop_szigetek_1
helikopter_sziget_palawan_c_tura
A D (Island Beaches) túra a legnagyobb kör. Mivel ez megy a legtávolabb El Nidotól, viszont ugyanaddig tart mint a többi, így “csak” hat helyen kötnek ki a túra alatt.
Mindenképp béreljetek kajakot Maremegmeg strandján és onnan evezzetek át a szemben lévő partokhoz. A legközelebbi part csak két km és garantált a fehér homok, a kristálytiszta kék víz, és az egyedüllét. Mi egy nap 15 km-t eveztünk és 5 különböző parton kötöttünk ki, mondanom sem kell, hogy mindegyik álomszép volt.
marimegmeg_beach_palawan_fulop_szigetek

El Nido-ból érdemes ellátogatni Nacpan beach-re. Ide triciklivel és jeepney-vel is el lehet jutni, de a robogó éri meg szerintem a legjobban. Az út nagy részét betonon tehetjük meg, viszont a parthoz vezető szakasz (pár km) földes út. Elég mocsaras a környék, tehát kevés esély van arra, hogy jók legyenek az útviszonyok. Miután ezen átjutottunk, már meg is érkeztünk a 4 km hosszú Nacpan beachre, ami tökéletes hely a pihenésre.

nacpan_palawan_fulop_szigetek_1nacpan_palawan_fulop_szigetek_3

A Fülöp-szigetek álomszép hely, megéri eljönni a világ másik felére ezekért az élményekért, és csodás tájakért ameddig még ennyire érintetlen.

Copyright © 2017 Viszmeg Adrienn. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.