Főoldal / Úticélok / Külföldön / Komppal a Finn-öbölben – Egynapos kirándulás Tallinnból Helsinkibe
tallin_helsinki_komp_01

Komppal a Finn-öbölben – Egynapos kirándulás Tallinnból Helsinkibe

A Finn-öböl két partján elhelyezkedő Tallinn és Helsinki csupán 70 km-re találhatóak egymástól, így az egyik városba való látogatásunk mellett érdemes egy napos kirándulást tenni a szomszéd fővárosba is. Ennek legegyszerűbb módja, ha a kompokat választjuk, melyek minden nap menetrend szerint közlekednek. Hajótól függően az út 2-3 órát vesz igénybe, de indulás előtt egy órával mindenképp legyünk a kikötőben. 3 társaság közül választhatunk, ezek a Viking Line, Eckerö Line és a Tallink Silja Line, de az oda-vissza úton nem kell azonos társasággal utazni. A kompok mérete egyforma és a kialakításuk is hasonló, ezért elsősorban az ár és az időpont fogja eldönteni, melyikre fog esni a választás. Mi az utóbbi mellett döntöttünk, a korai indulás és a legrövidebb, 2 órás menetidő miatt. Az M/S Superstar 7:30-kor futott ki a tallinni kikötő D termináljából.

tallin_helsinki_komp_06
Érdemes minél korábban érkezni, hiszen amellett, hogy az indulás előtt legkésőbb egy órával már be kell csekkolni a kikötői kapuknál, így minél jobb helyet foglalhatunk magunknak az utazáshoz. Ezen a kompon a hajó tatjában és orrában is bárt alakítottak ki, utóbbiból még a terminálban állva remek kilátás nyílt az ébredő Tallinnra. Több étterem és kávézó áll a vendégek rendelkezésére, felárért pedig kabinokat is foglalhatunk, ugyanakkor szerintem az idő eltöltésének legjobb módja, ha a fedélzeten sétálgatunk.

tallin_helsinki_komp_08
A menetrendhez hűen két óra múlva meg is érkeztünk Finnország fővárosába, Helsinkibe. A kikötőből autóval pár perc alatt a városközpontba érhetünk, ahol célszerű letenni az autót és gyalog indulni a város felfedezésére. Mindenképp látogassunk el a Helsinki keleti részén található Kauppatorira, ami nem más, mint a piactér, melyet a városháza és a svéd nagykövetség szegélyez.

helsinki_finnorszag_07
Érdemes megkóstolni a friss halakból, tenger gyümölcseiből, vagy akár rénszarvashúsból készült ételeket, valamint a szuvenírek is itt a legolcsóbbak. Szinte mindegyik standnál bankkártyával is fizethetünk. Innen sétatávolságra található a dombtetőn álló ortodox Uspenski katedrális, amiben számos ikont csodálhatunk meg, de csak kis része látogatható, ezért bent nagyon zsúfolt.

Ezt már olvastad?
Königssee - hajóút a Királyok taván

helsinki_finnorszag_09
A dombról ráláthatunk a régi kikötőre, város háztetőire, illetve a Helsinki székesegyházra, ami az egész városképet uralja. A székesegyházhoz hosszú lépcsősor vezet fel, az előtte elterülő Szenátus téren pedig nyüzsögnek a turisták, és az őket szállító buszok.

helsinki_finnorszag_03

Helsinki nem túl gazdag látnivalókban, és mivel a legtöbb komp este indul vissza, így ha autóval érkezünk ruccanjunk el egy közeli hamisítatlan finn tavacskához. Mi az Espootól északra található Bodominjarvihoz indultunk.

helsinki_finnorszag_10
A 15 fok és viharos szél ellenére többen is fürdőztek a hideg tóban, kinevetve minket, akik kabátban fagyoskodtunk a parton. Érdemes kicsit leülni és pihenni a jég formálta sziklákon és gyönyörködni a különleges tájban.

helsinki_finnorszag_05
Egy rövid séta után azonban ideje volt visszaindulni a komphoz. A hajóról megcsodálhatjuk a helsinki kikötő környéki kis sziklaszigetekek, a séreket, melyek területe az egész skandináv térség emelkedésének köszönhetően folyamatosan növekszik.

helsinki_finnorszag_02

Tallinn felé az M/S Staron utaztunk, ami kissé más kialakítású, így a tatrésze nyitott volt. Mint kiderült ez remekül jött, ugyanis hazafelé igen viharos utunk volt, és a hullámzást csak a nyitott fedélzeten lehetett elviselni, igyekezve nem gondolni a Balti-tengeren szerencsétlenül járt hasonló Estonia komphajóra. Végül két óra gyomrot nem kímélő hánykolódás után este fél 10-kor épségben visszaérkeztünk Tallinnba. Ugyan kimerítő az oda-vissza minimum 4 órás utazás és a városnézés, de annak, aki elutazik a balti államokba érdemes még egy plusz napot beiktatnia, és kirándulni egyet Finnországba is.

helsinki_finnorszag_04
Copyright © 2017 Pécsi Linda. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.