Főoldal / Úticélok / Külföldön / Itt jártunk 2016-ban – Miamitól-Prágáig
Miami_Ocean_drive_10

Itt jártunk 2016-ban – Miamitól-Prágáig

Rengeteg csodás, közeli és távoli helyen jártunk 2016-ban is, ebből készítettünk nektek egy kis összeállítást.

Dél-Florida esszenciája Miami Beach-től az aligátorokig

Nem is indulhatott volna az év jobban, mint egy floridai utazással januárjában. A Dertour Luxury jóvoltából az intenzív 10 napos körutunkat az Egyesült Államok leghíresebb üdülővárosában Miamiban kezdtük. A Miami Beach mellett futó Ocean Drive és vele együtt az Art Deco negyed a város egyik jelképe, de ahogy elhagyjuk a tengerpartot negyedről-negyedre tárul fel előttünk Miami egy-egy újabb arca.

Miami_Ocean_drive_07

Miami után az Egyesült Államok legdélebbi városa, Key West volt a cél, ahol Southernmost Point és az irodalmi Nobel-díjas Ernest Hemingway háza mellet kitörölhetetlen emléket  hagyott Key Lime Pie íze.
A floridai utazásunk az Everglades Nemzeti Parkban folytatódott, egy izgalmas airboat túrán pillanthattunk bele a floridai mocsárvidék életébe. Majd következett Amerika egyik leggazdagabb városa Naples és a híres kihagyhatatlan naplemenete. A körutunk végén még benéztünk Miami két elővárosába Aventurába és Hallandale Beach-re és természetesen a strandolást sem hagytuk ki.

Hallandale_Beach_2

Egy szlovén minikörút

Szlovéniába évek óta visszajárunk, és mindig más és más arcát mutatja, februárban egy mini körutazás keretében ellátogattunk a Postojnai cseppkőbarlangba, mely Európa egyik legnagyobbja, innen alig néhány kilométerre található a sziklafalból előbukkanó mesebeli kastély, a Predjamski vár.

Postojna_Predjama_Slovenia_02

A várlátogatás után az Isztriai-félsziget felé vettük az irányt, egy rövid koperi kitérőt követően a Vipava-völgyében ismerkedjünk meg a legjobb szlovén borokkal. Visszafelé útba ejtettük Bledet, amit mindig különleges atmoszféra leng körül, nem volt ez máshogy ezen a téli délutánon sem.

Vipava_folyo

Milánó gyakori célpontja az egynapos utazásoknak, de áprilisban a milánói nevezetességek felfedezését követően, a várostól alig egyórányira fekvő Comói-tóhoz is ellátogattunk. A mesés tóparti olasz városka még borongós időben is magával ragadó.

comoi-to

A Dunára hangolódva

Mi is lehetne romantikusabb élmény, mint festői tájak mentén hajózni, élvezni a kilátást, miközben fantasztikus zenészek kényeztetnek muzsikájukkal. Tavasszal a „Több mint VíziZene – Klasszikusok varázsa a vízen” fantázianévre keresztelt utazás során a Ponders Travel jóvoltából pont ezekben az élményekben volt részünk egy luxushajó fedélzetén.

folyami_hajout_duna_25

Pozsonyból Bécsbe, majd az UNESCO Világörökség listáján is helyet kapó wachaui kultúrtájat megcsodálva, Melk és Linz érintésével a németországi Passauba kötöttünk ki. A városlátogatásokkal és csodás zenei élmények,  – mint a világhírű André Rieu bécsi koncertje vagy Rákász Gergely orgonaművész koncertje – megspékelt utazás örökre szívünkbe zárta a Dunát.

folyami_hajout_duna_32

Kipróbáltuk a glampinget Horvátországban

Június elején néhány nap erejéig belekóstoltunk a nyaralás egy új formájába, a luxuskempingezésbe, avagy a glampingbe. Az Isztriai-félszigeten Porecben és Krk szigetén Horvátország legjobb kempingjeit próbálhattuk ki miközben bejártuk a környék nevezetességeit.

lanterna_camping_porec_18

Amikor a természet rabul ejt – Kanada

Júliusban bakancslistánk egyik legelőkelőbb helyén szereplő Kanadát vettük célba. Vancouverban landoltunk és a világ egyik legélhetőbb városának felfedezése után a kanadai Sziklás-hegység felé vettük az irányt.

kanada_13

A képeslapokra illő valószínűtlenül kék tavak, a csipkés hegycsúcsok, a világ egyik legszebb panorámaútja, az óriás fenyőerdők és a rengeteg vadállat okozta mámorból csak nagyon lassan ocsúdtunk fel, így még nem olvashattok részletes beszámolókat, de ne aggódjatok, mert iJoe-nak és az új iPone SE-nek köszönhetően mindent dokumentáltunk és januártól folyamatosan érkeznek a beszámolók, addig is, hogy legyen mit várnotok, itt egy kis képes összefoglaló.

Ezt már olvastad?
Erdélyi kirándulás

kanada_20

Augusztusban a lazításé volt a főszerep, egy hetet töltöttünk Horvátországban a Makarska Riviérán, Brela környékén. Csak élveztük az Adria hűsítő habjait Brela legszebb strandjain. Ugye szerintetek sem véletlenül választotta 2004-ben a Forbes magazin a világ legszebb strandjai közé a brelai Punta Ratát (Dugi rat).

brela_horvatorszag

Őszi városlátogatások: Prága és Nürnberg

Szeptemberben sokak nagy kedvence Prága volt az úti célunk, közel van, nem túl drága, kiválóak a sörök és mindemellett gyönyörű. Csehország fővárosában 4-5 nap is hamar elrepül, pláne ha szeretjük a sört, de egy hétvégébe is sok minden belefért.

November végén ellátogattunk a nürnbergi karácsonyi vásárába, Németország egyik legrégebbi és legszebb karácsonyi vására tökéletes ráhangolódás volt az ünnepekre. A Ryanair napi járatával mindössze 1 óra 10 perc alatt elérhető német város természetesen a karácsonyi forgatag után is tartogat látnivalókat, amiről hamarosan bővebben is olvashattok.

nurnbergi_karacsonyi_vasar_41

Köszönjük mindenkinek, aki bármilyen módon hozzájárult ezekhez a csodás utazásokhoz és élményekhez!

Copyright © 2016 Világutazó. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.