Főoldal / Úticélok / Külföldön / Prága 2 napban – városlátogatás

Prága 2 napban – városlátogatás

Sokak nagy kedvence Prága, hiszen közel van, nem túl drága, kiválóak a sörök és mindemellett gyönyörű. Csehország fővárosában 4-5 nap is hamar elrepül, pláne ha szeretjük a sört, de egy hétvége alatt is sok mindent megcsodálhatunk. Lássuk, hogy mi minden fér bele két napba!

Mielőtt elindulnánk Prágába

Indulás előtt a legfontosabb, hogy szállásrólbiztosításról és költőpénzről gondoskodjunk. A prágai szállásunkat már érdemes előre kinézni, mert szezontól függően a jó közlekedéssel rendelkező apartmanokat és hoteleket nagyon hamar lefoglalják. Váltsuk ki az Európai Egészségbiztosítási Kártyát, ami teljesen ingyenes mindenkinek aki rendelkezik TAJ kártyával, de emellett kössünk utasbiztosítást is, hiszen fontos kiegészítő szolgáltatásokat kapunk, pláne, ha autóval tervezünk Prágába indulni. A költőpénz mindig sarkalatos pontja az utazásoknak és jogosan teszi fel a kérdést az ember, hogy; mennyi pénzt váltsak? Ez az a kérdés amire nincs egyértelmű válasz, viszont tanácsot tudunk adni. Még itthon váltsunk egy kevés Cseh koronát és vigyük magunkkal a bankkártyánkat, a kinti pénzváltókat pedig inkább felejtsük el. Bankkártyát szinte egész Prágában tudjuk használni, beleértve a taxit, éttermeket, sörözőket, múzeumokat, boltokat, így felesleges, hogy sok készpénzzel járjunk a gyakran zsúfolt és zsebesek által is előszeretettel látogatott városközpontban. (tipp: fontos értékeinket tegyük a legbiztonságosabb helyre, a nadrágunk első zsebeinek egyikébe és ne a farzsebünkbe vagy kabátunk belső zsebébe.)

Prágába autóval, vonattal vagy busszal?

Prágába a leggyorsabban és legkényelmesebben autóval juthatunk el. Alig több mint öt óra az út végig autópályán, Pozsony és Brno-n keresztül. Gyorsan hozzá tesszük, hogy a cseh autópályák felújítás alatt vannak, ezért bizonyos szakaszokon még hosszú ideig kialakulhat torlódás, és bizonyos szakaszai Budapest legrosszabb főútvonalainak minőségével vetekszik. A 10 napos cseh autópálya matrica (ami még ablakra ragasztós kivitel) 3600 forintnak megfelelő koronába,  az online is megvásárolható szlovák e-matrica pedig 10 euróba kerül. Az autó mellett választhatjuk a buszt (retúr kb: 10 000 Ft), vagy a vonatot is.(retúr: 12 000 Ft-tól)

Tömegközlekedés vagy inkább séta?

Prágát felfedezni gyalog lehet a legjobban, de a helyi tömegközlekedés rendkívül jól szervezett, így aki nem tud, vagy csak nem szeretne annyit sétálni, az nyugodtan felülhet a villamosra, vagy használja a metrót. A 30 percig érvényes vonaljegy 24 korona (kb: 280 Ft), de ha 5 nél többször használjuk a tömegközlekedést, akkor jobban megéri a napijegy ami 110 korona (kb: 1300 Ft) vagy válasszuk a 3 naposat 310 koronáért (kb. 3600 Ft).  A sok helyen megtalálható sárga jegyautomaták csak pénzérmét fogadnak el,  de a nagyobb metró- és vonatállomásokon, illetve  egyes újságárusoknál és információs pontokon tudjuk használni a nálunk lévő betéti vagy hitelkártyánkat.

Ha a séta mellett döntünk, akkor készüljünk fel, hogy nagyon sokat fogunk sétálni, ráadásul Prága járdáinak nagy része macskaköves. Ha a szállásunk a 6. kerületben van, akkor arra is számíthatunk, hogy egy kiadós nap végén még fölfelé is kell gyalogolni, ezért érdemes magunknál tartani egy villamosjegyet az ilyen esetekre. Sétálva egyébként a Kisoldal, a Vár, a Károly-híd, Prága Óvárosa és a fontosabb látnivalók is könnyen elérhetőek.

Prága látnivalói 2 napban

Ha csak két napunk áll rendelkezésre Prágában, akkor is kiváló városlátogatást szervezhetünk egy kis előre gondolkodással. A Prágai Várról már írtunk korábban a világutazó.net oldalán, mint ahogyan a Szent Vítus Székesegyházról is. Ezek Prága – szerintünk – kihagyhatatlan látnivalói. A várban több különböző hosszúságú túrára válthatunk jegyet. A mi ajánlatunk erre a rövid időre a “B” túra ami a Szent Vitus Székesegyházon kívül betekintést enged a Régi királyi palotába, a Szent György-bazilikába, az Arany utcácskába és a Daliborka toronyba. A “B” túra 250 koronába ( kb. 2900 Ft) kerül és fizethetünk bankkártyával is. Ha mindenhol elidőzünk egy kicsit és nem sietünk, akkor is körülbelül 4 óra alatt bejárhatjuk a várat és fent említett nevezetességeket.

A várból lesétálva folytassuk a Kisoldal felfedezését. A Kisoldali téren találjuk a Szent Miklós-templomot ami a barokk építészet egyik remeke. A templom látogatható,  így aki rajong a barokk építészetért annak kötelező program; a belépőjegy 70 korona (kb. 800 Ft).  A Kisoldal hangulatos utcáit bejárva vegyük az irányt a Károly-hídon át a Óváros felé. Készüljünk fel, hogy a Károly-hídon óriási tömeg van. Ha szerencsések vagyunk, akkor kifoghatunk egy-egy lazább napot, amikor csak szimplán sokan vannak :). Itt különösen ügyeljünk az értékeinkre, mert a Károly-híd hírhedt a zsebtolvajokról, de ha odafigyelünk, akkor nem érhet baj. A hídról remek kilátás nyílik a Prágai Várra, a Szent Vítus Székesegyházra és a Moldván lazító vízibiciklisekre  (erről kicsit később). A hídon áthaladva vigyázzunk a szelfibotokkal hadonászó tömegekre, mert könnyen belefuthatunk egybe. A híd végében áll a gótikus stílusban épült Óvárosi hídtorony ami annak idején még védelmi célokat szolgált, de a nemrégiben teljes felújításon átesett torony napjainkban már inkább turistalátványosságként szerepel.

A Károly-híd folytatásaként a Karlova utcán – ami állandóan zsúfolásig telt turistákkal – továbbhaladva, egyenesen az Óvárosi térre jutunk. Ha szeretnénk kikerülni a tömeget, akkor  egyetlen utcát menjünk be balra, és a Karlovával párhuzamosan haladva, a tömeget kikerülve érhetjük el az Óvárosi teret. Nézzük meg a minden egész órában mozgó apostolokkal hódító csillagászati órát, ami a világ legrégebbi, még ma is működő ilyen órája.  Felmehetünk a régi városháza 1364-ben épült 50 méter magas tornyába, ahonnan nagyszerű kilátás nyílik Prágára, vagy megcsodálhatjuk a téren valamelyik palotát, a szintén Szent Miklós-ról elnevezett itt álló templomot, vagy a tér közepén álló Husz János szobrot. Ha tovább haladunk dél-kelet felé, akkor pedig pár perc alatt elérünk a Vencel-térhez ami Prága egyik legismertebb tere, bár csodát ne várjunk. A tér nem kimondottan szép, vagy különleges, de a helyiek szeretik. Számos rendezvény és ünnepség színhelye. Itt találjuk a Cseh Nemzeti Múzeumot is ami felújítási munkálatok miatt még előreláthatólag 2-3 évig zárva tart.

Ezt már olvastad?
5 tájfotózáshoz tökéletes ország

Ne csak sörözzünk Prágában, de együnk is jót

Sok jó söröző és étterem van Prágában, ráadásul megfizethető áron. Szerencsére szinte az összes étteremben és kocsmában tudtunk fizetni kártyával, csak elvétve láttuk a “CASH ONLY” feliratot, így nem kellett egy marék apróval sétálgatnunk. Mivel az 50 koronás még fémpénz, ezért hamar begyűjthetünk egy jó súlyú apró mennyiséget, bár ez néha, pl. buszjegy vásárlásnál még akár előnyös is lehet. Ha azonban kifogynánk a koronából és mégsem tudunk valahol kártyával fizetni, akkor nagy valószínűséggel 100 méteres körzetben találunk egy ATM automatát, ahonnan az itthoni betéti kártyánkat használva tudunk pénzt felvenni. Prága belvárosa különösen jól ellátott ilyen téren, de a külsőbb kerületekben is viszonylag sűrűn találunk automatákat.

A teljesség igénye nélkül ajánlunk egy pár jó helyet, amit kipróbáltunk, így nyugodt szívvel tudunk ajánlani.

Lokál Dlouhááá – étterem – Kitűnő árak, rendkívül barátságos személyzet és nagyszerű helyi specialitások. Légkondicionáló nincs, de a meleget leszámítva szuper vacsoránk volt. Ebédidőben is tökéletes. Ha 6 óra felé vacsoráznánk, vagy kései ebédre vágyunk akkor nem szükséges asztalt foglalni. Bankkártyával tudtunk fizetni.

Nase Maso – (gyors)étterem/hentes – Nemcsak a turisták, de a helyiek által is egekbe magasztalt hely. Gyakorlatilag egy hentes, de rendelkezik konyhával, így itt ehetjük Prága legjobb burgereit és tatár beefsteakjét. Csak is a legjobb alapanyagokból dolgoznak. Ha városnézés közben gyorsan bekapnál valami finomat, akkor ezt ajánljuk. Itt is elfogadták a bankkártyánkat.

Prague Beer Museum – söröző/étterem – 30 különféle sör a csapokon. Kell ennél több. Ha igazán jó és különleges söröket akarsz kóstolni akkor a Beer Museumot neked találták ki. A Nase Masoval szemben található sörözőnek van egy kis kerthelyisége is. 5 és 10 poharas (1,5 decis) kóstolót is kérhetünk, ha nem csak egy sört szeretnénk kipróbálni. Csak itt nem fogadták el a bankkártyánkat.

U Medvídků – söröző/étterem – 1466-ban nyitották itt az első sörfőzdét, azóta áll itt az U Medvídků. Itt megkóstolhatjuk a a híres X33-at. A tölgyfahordóban 200 napig érlelt 12,6%-os félbarna sör a világ legmagasabb alkoholtartalmával büszkélkedhet és mindemellett nagyon finom.  Az ételek jók, de nem kiemelkedők. Ha a sör mellé rendelünk egy fél kacsát körettel garantáltan nem leszünk éhesek már aznap. Bankkártyával minden további nélkül tudtunk fizetni.

U Fleků – söröző/étterem – Nincs olyan prágai aki ne hallott volna már  az egyik leghíresebb, legrégebb óta működő cseh sörözőről. A 8 helyiséges hatalmas udvarházban több mint 1200 embert tudnak leültetni, plusz 500-at a kerthelyiségben. Az utóbbi években a hely nagyon elturistásodott, de még így is megéri betérni egy korsó sörre. 1843 óta változatlan receptúra alapján készítik a sehol máshol nem kapható sűrű fekete és isteni sörüket. A Becherovka nem ajándék, hiába kínálják tálcán, és bár nem tapasztaltuk csak hallottuk, hogy előfordul, hogy véletlenül túlszámláznak; nyugodtan kérjük a tételes számlát és fizessünk bankkártyával, így ez utóbbit is biztosabb, hogy elkerüljük.

Strahov sörfőzde – söröző/étterem – Prága legjobb szűretlen sörét kóstolhatjuk meg a Strahovi-kolostor kertjében található sörfőzdében és sörözőben. Nem csak a kiváló sör miatt éri meg betérni, hanem a nagyszerű ételek miatt is. Járjuk körbe a kolostort, nézzük meg a könyvtárát, majd üljünk be a jéghideg szűretlen félbarna lagerre. Kártyát itt is elfogadnak.

A Világutazó ajánlja

A kötelező látnivalókon kívül számos egyéb programot beiktathatunk még, ha marad egy kis időnk. Ha az Óvárosban vagyunk, akkor keressük fel a Quadrio bevásárlóközpont előtt található zseniális Kafka szobrot, amit David Cerny tervezett. A 11 méter magas szobor folyamatos metamorfózison megy keresztül, melyből időnként Franz Kafka fejszobra rajzolódik ki.

Ha unalmasnak találjuk a sétálós városnézést, akkor befizethetünk egy igazán különleges Segwayes túrára Prágában, ahol kényelmesen gurulva 1-3 óra alatt bejárhatjuk Prága fontosabb látnivalóit. A városban több Segwayes túraszervezőt is találunk és mindegyiknél fizethetünk bankkártyával is, miután kiválasztottuk a nekünk legszimpatikusabb útvonalat. Akik érdeklődnek a régi könyvtárak iránt, azoknak érdekes lehet a Klementinum, ami ma a Cseh Nemzeti Könyvtár épülete, azon belül is a kizárólag vezetett túrával megtekinthető könyvtár egyik legértékesebb terme a Barokk könyvtárterem. A könyvtár gyűjteményében olyan különlegességek találhatók mint pl. a Vysehradi Codex (1085), Husz János kéziratok, eredeti W.A. Mozart, B. Smetana, A. Dvorák és B. Martinu kéziratok. A vezetett túra 50 perc hosszúságú és 220 koronába kerül (kb. 2500 Ft) de tartalmazza a Barokk könyvtárterem mellett a Meridian hall és csillagvizsgáló megtekintését is. A  Ez utóbbiból egyébként pazar panoráma nyílik egész Prágára.

Ha elfáradunk a sok sétában akkor kipihenhetjük magunkat a Petrin óriási parkjában, a Ferencesek kertjében a Kampa-szigeten vagy fizessünk be egy órás vízibiciklizésre a Moldván. Ez utóbbi egyébként remek kikapcsolódást nyújt a két kisebb vízlépcső által határolt részen, ahol senki által nem zavartatva csónakázhatunk. Több helyen is bérelhetünk vízibiciklit, egy órára 150-300 (kb. 1750 – 3500 Ft) korona közötti összeget kérnek és egy személyit/jogosítványt letétbe. Itt kivételesen nem fogadják el a bankkártyát, ezért érdemes egy ATM-ből pénzt kivenni a foglalás előtt.

A cikk megjelenését a MasterCard® támogatta.

Copyright © 2016 Világutazó. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.