Főoldal / Úticélok / Külföldön / Folyami hajóút a Dunán: Wachau–Linz-Passau

Folyami hajóút a Dunán: Wachau–Linz-Passau

A dunai hajóutunk során Pozsony és Bécs után továbbhajóztunk Passau felé az Amadeus Royal fedélzetén, hogy a következő néhány nap során meglátogassuk a Duna egyik legszebb szakaszát, a Wachau-völgyet, majd linzi városlátogatásunk után feltegyük az i-re a pontot Rákász Gergely orgonaművész koncertjével.

folyami_hajout_duna_25

Utazásom során a legszebb reggelre ébredtem Wachau kapujában, az étteremben halk zene mellől figyeltem a környező hegyek előtt úszó párafelhőket, az éledező kisvárosokat, és miközben kikötöttünk Dürnstein középkori városánál teljesen átéreztem a hajózás mással össze nem hasonlítható, egyedülálló hangulatát.

folyami_hajout_duna_17

2018-ban a Duna-deltához utazhattok a „VíziZene Grande” hajóúton Bécstől egészen a Fekete-tengerig

Wachaui völgyszoros

Itt kezdődik a Duna legszebb szakasza, a wachaui völgyszoros, mely az UNESCO világörökség védelme alatt áll. Wachau híres az itt termesztett sárgabarackról, emellett neves bortermelő régió is. Dürnsteini sétánk során körbejártuk az apró városkát, majd buszra szálltunk és a híres Winzer Krems pincészetben tettünk borkóstolóval egybekötött látogatást.

folyami_hajout_duna_20

A finom boroknak köszönhetően remek hangulatban tértünk vissza Dürnsteinben horgonyzó hajónkhoz, hogy még aznap folytassuk utunkat Melk felé. Csakúgy, mint az egész Wachau vidéke, úgy Dürnstein leghíresebb nevezetessége, a világon egyedülálló kék-fehér Ágoston-rendi plébániatemplom is a Dunáról csodálható meg igazán.

folyami_hajout_duna_32

Nincs is jobb díszlet az ebéd utáni lazításhoz a sétafedélzeten a Duna kanyargó völgyét övező vadregényes hegyoldalakban húzódó szőlő- és barackültetvényeknél. Délután megérkeztünk Melkbe, ahol ismét magyar idegenvezetővel végigjártuk az apátság Mária Terézia otthonául szolgáló szárnyát, a teraszt, a könyvtárat és a templomot is, majd kirándulást tettünk a botanikus kertbe, ahonnan remek kilátás nyílik a Duna völgyére.

folyami_hajout_duna_31

Este visszatértünk az Amadeus Royalra és magunk mögött hagyva a csodás Wachau vidéket Linz felé indultunk.

folyami_hajout_duna_21

Linzi napunk borús idővel kezdődött, de a délelőtti városnézésükre már igazi nyári meleg lett. Megkóstoltuk a híres linzer tortát…..

folyami_hajout_duna_23

Ebéd után szabad program következett, amit aktívan szerettem volna tölteni, így kihasználtam, hogy a hajón bicikli kölcsönzésre is lehetőség van, és visszakerekeztem Linz belvárosába szuveníreket vásárolni, és egyedül felfedezni a várost.

folyami_hajout_duna_24
Orgonakoncert a fedélzeten

Túl sok időm azonban nem volt, visszatérésem után gyorsan átöltöztem, és irány a sétafedélzet, ahol utunk fénypontjaként Rákász Gergely orgonaművész adott különleges koncertet!

folyami_hajout_duna_26

Ilyen csodálatos és egyedi élményben csak a VíziZene utasainak lehet része, fantasztikus a naplemente ragyogó fényeiben sütkérezve hallgatni a magával ragadó dallamokat, miközben a folyópartól és a szemből elhaladó hajókról érkező irigykedő pillantásoktól kísérve lassan úszunk felfelé a folyón. A koncert után a Panoráma Bárban elbúcsúztunk a személyzettől, majd az este további része is a zene jegyében telt, melyről a hajó zenészei gondoskodtak.

folyami_hajout_duna_27

folyami_hajout_duna_28

Reggel megérkeztünk utolsó állomásunkra, a németországi Passauba, ahol reggeli után elbúcsúztunk a szívünkhöz nőtt Amadeus Royaltól és busszal indultunk felfedezni az esős, ködbe burkolózó várost. Itt ömlenek a Dunába az Inn és az Ilz folyók, melyek vize különböző árnyalatú a vízgyűjtő területük eltérő jellege miatt, amit napsütéses időben a kilátóból is megcsodálhatunk.

folyami_hajout_duna_16
A passaui székesegyházban minden nap déltől félórás koncertet adnak a világ legnagyobb orgonáján, melyet utunk befejezéseként mi is meghallgattunk, majd élményekkel a szívünkben és klasszikus dallamokkal a fülünkben útra keltünk hazafelé.

folyami_hajout_duna_15

A VíziZene – Klasszikusok varázsa a vízen minden utas számára garantáltan felejthetetlen élményt nyújt, mindenkinek ajánlom, hogy ha lehetősége nyílik részt venni egy általuk szervezett folyami hajóúton, ne habozzon élni vele, hiszen a megszokott szárazföldi utak helyett a folyón utazva – és klasszikus zenével kísérve – új perspektívából ismerhetjük meg Európa csodáit.

Copyright © 2016 Világutazó – Pécsi Linda. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll, írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.