Szegedi éjszaka a levegőből

Budapesti lakóhelyről akár egy napos kirándulás a déli városunk meglátogatására is kitűnő program lehet, ahol az időnket sokféle módon üthetjük el. Meg lehet látogatni a város mellett elterülő Fehér- tó körüli környezetvédelmi területet, ahol, ha szerencsénk van, nagyon sok madár tartózkodhat, van több széles skálán szolgáltatást nyújtó fürdő, kitűnő éttermek a halak bánatára, és ezek mellett még kitűnő program lehet barangolás a városban. Persze egy nap a város felfedezésére nem elég, de arra talán igen, hogy terveket szőjünk a visszatérésre. Így jártunk mi is, egy tavalyi két napos látogatás után.

- hirdetés -

Visszatértünk – ugyan csak egy napra – meghatározott céllal, de erről később. Szeged még belátható történetében talán a legmeghatározóbb esemény az 1879. március 12-ére virradó éjjel bekövetkezett árvízkatasztrófa, ami gyakorlatilag megsemmisítette a város teljes épületállományát. A város újjáépítése szinte egy időbe esik a főváros nagy építkezéseivel, és szerkezetében és részleteiben sok hasonlóság figyelhető meg, akkor alakul ki a sugárutas – körutas szerkezet. Az újjáépítést több európai nagyváros is segítette, ennek emlékére a szegedi nagykörút egy-egy szakasza a városok nevét viseli. Híres vagy hírös még a Tápéval határosságán kívül a nagyon szép szecessziós házairól, nekünk különösen a fiatalon eltávozott Magyar Ede házai tetszenek, kiemelve közülük a Reök palotát. Ne hagyjuk ki a Széchenyi teret, ahol a Városháza található, a Kárász utcát az szép szobraival, a Dóm teret, a nyári ünnepi játékok helyszínét, az Új Zsinagóga érdekes épületét, mely kitűnő akusztikája és nagy befogadó képessége miatt koncert teremként is működik. Jó lett volna kipróbálni az Anna fürdő szolgáltatásait, közben megcsodálva a helyet adó műemlék épület szép tereit, és még természetesen még sok mindent megnézhettünk volna sétálva, de a terv más volt.

Mi most egy kicsit másképpen – más szemszögből tudtuk megszemlélni a várost. Ugyanis a közeli repülőtéren egy CESSNA C-F172 H típusú kis repülőgép várt bennünket, napnyugta körül szállt fel velünk, így ismerkedhettünk meg Szeged esti fényeivel, esti kivilágításával. A napot eltakarta egy nagyobb felhő, a naplemente élményétől fosztva meg bennünket, persze panaszkodásra azért nem volt okunk. Felszállás után rögtön ismerős volt a látvány, azonnal be tudtuk azonosítani az ismerős helyszíneket és épületeket. Több kört tettünk a belváros felett, közben kigyúltak ez esti fények, amitől még varázslatosabb képét mutatta Szeged. Bár ezen az estén a Dóm kivilágítása elmaradt, és ezzel az élménnyel picit szegényebbek lettünk, de a belváros útjai és épületei teljes fényükben ragyogtak. Sajnos az idő is gyorsan repült, hamar elkövetkezett a leszállás. Szeged gyönyörű, érdekes és izgalmas!

Az Utazz Pixelekkel fényképezőgéppel járja a világot, hogy a gyorsan elszaladó pillanatok ne menjenek feledésbe, kedvet csináljon a csavargáshoz, vagy akinek nincs ahhoz kedve, fotelból lehessen a részese a csodáknak – csatlakozz Facebook oldalunkhoz.