Főoldal / Kaland / Francia kaland – véletlen találkozás
20140717_141122

Francia kaland – véletlen találkozás

Édesapám szokta mondani, hogy akkor bukkanunk a legszebb helyekre utazásaink során, amikor eltévedünk. Számos helyen tapasztaltuk ezt: Wales vidékein, Norvégiában, Svájcban.

Ez a mászás azonban más volt, itt csak egy könnyed túrára indultunk (volna) a családdal. Utolsó napunkat töltöttük Franciaországban, az Alpok szépséges hegyei között, Le Grand Bornand-ban. A szerpentines utat,amin megtalálhatjuk a túraútvonalat(táblák jelzik, és persze a mászó emberek is könnyen

észrevehetőek), La Clusaz falucskájából indul, a menetidő kocsival nem több, mint 10 perc. A település körülbelül 50 kilométerre helyezkedik el Genftől délre.

Apa azt mondta, mivel már nagyon fáradtak vagyunk, egy kétórás mászást tervez, és utána mehetünk haza pihenni. Teljesen ismeretlen, viszonylag nem népszerű útvonalat választottunk, ami a szállástól csupán 10 percre volt. Akkor még nem sejtettük, mi fog a szemünk elé tárulni.

20140717_135133

Elindultunk… hamar világossá vált számomra, hogy ez nem két óra lesz, sőt, nem is három… igazam volt, összesen hét órába telt a „könnyed” túra.
Azonban, azt kell, hogy mondjam (zsörtölődésem ellenére is), hogy ez a kaland bármennyi órát megért. Láttam olyan állatokat, amikkel még sosem találkoztam életem során: foltos szalamandrával, kőszáli kecskével, utóbbival szemeztünk is, egymástól 3 méterre. Mit ne mondjak, alaposan megijedtem, mikor belenéztem abba a narancssárgás árnyalatú szempárba.

Azonban amire nem számítottunk,(és igazából csak otthon tudtuk meg, hogy mi tárult a szemünk elé egész valójában) az maga a hegycsúcson várt minket. Három óra mászás után remegő lábakkal leültem egy szikladarabra, felnéztem… és elállt a lélegzetem. Megláttam a csodát. Utóbb, mint megtudtuk, a Mont Blanc fenomenális csúcsa emelkedett elénk. Csak ültünk, és néztük a tájat… szavakba nehéz önteni, inkább beszéljenek a képek! Apának megint igaza volt.

Ezt már olvastad?
Három éve (nász)úton - A magyar nászutasok a világ legmagasabb hegyén ünnepeltek

20140717_142937

20140717_135907

Copyright © 2015 Kömöcsi Fruzsina. Minden jog fenntartva. A cikkben található minden kép és szöveg szerzői jogvédelem alatt áll,  írásbeli engedély nélküli felhasználásuk, publikálásuk tilos.